ELQ-hypotheken

  • Renata

    Ik vind het erg dat jij je huis aan het ben verkopen 225 is toch een koopje. Ik voel de pijn voor je.

    Kijk of er een rechtbank staat vermeld betaal nu in termijn van 15 euro als zij dit accepteren dus niet terugstorten heb je een betalingsregeling. Bel me als je behoefte hebt 06 10 28 29 30

  • Renata

    Nou ik weet niet waar jij jou rechten heb gehaald, maar hij heeft gelijk je mag geen beslag leggen als er geen vonnis is geweest. Het enige recht wat Elq heeft is beslagleggen op het huis. Dat staat in het hypotheek akte. Er mag beslag worden gelegd op het bedrag dat jou huis waard is. Meer recht hebben zij niet.

  • b

    hallo elq slachtoffers

    wat een ellende allemaal het is niet alleen de hypotheek waar je problemen mee krijgt ,maar ook de rest van je rekeningen kun je niet meer betalen

    wij hebben in 2006 een hypotheek bij elq gekregen na een jaar wacten overigens,

    ik ben gelukkig van deze hypotheek af door mijn mans werkgever in handen te hebben genomen en het hele verhaal eeerlijk verteld te hebben zitten wij nu bij de bank waar mijn mans werkgever ook bankierd en die eisten van ons dat het hypotheekbedrag maandelijks rechtstreeks van het loon naar de bank gestort word en dat loopt prima

    wij hebben onze hypotheek afgekocht bij elq want diew hadden ook wel door als ze hier niet mee accoord zouden gaan en ons huis per executie verkocht werd dat ze veel minder poen over zouden houden,

    ik vind overegens dat niet alleen elq gestraft moet worden maar zeker ook de tussenpersonen die jullie met elq in contact hebben gebracht,wat die weten al dat dit nooit kan en mag ,het eerste jaar valt alles nog wel op te brengen doordat je van de balasting maandelijks geld terug krijgt maar het jaar daarna begint de ellende rente verhoogingen en dan nog eens hoe de menssen van elq je te woord staan schandaalig gewoon je bent net een hond.

    mensen teken niks ga op tijd naar een goede advocaat en benader je werkgever.

    ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in deze moeilijke tijd,als ik erover praat kan ik wel alweer in de stress raken ook al is het bij ons gelukkig opgelost het is nog niet uit mijn hoofd en mensen als het wel zover komt dat je huis getaxeerd moet worden zorg zelf voor een goede taxateur want die van elq taxeertr je huis wel 30.000 euro lager en ook daar valt niet over te praten.

    sterkte mensen

  • W

    Is er inmiddels een club opgericht voor actie tegen ELQ ?

    W

  • benno

    Ja ook ik trapte er met mijn grote voeten in een hypotheek van ELQ

    een grote smeerlapperij en voor de rest niks

    ik heb me blauw betaald aan de boetes omdat er een paar dagen te laat werd betaald…ook werdt er een tijdje loonbeslag gelegd. met een woord vreselijk en nog eens vreselijk ik heb de neus vol van ELQ en voor mij is denk ik de beste oplossing SCHULDSANERING liever 3 jaar armoede dan me te laten afsnouwen door ELQ

  • Alleen Shar nog en geen Eddy

    Hey,

    Nou in januari de volmacht getekend en mijn ex heeft dat gedaan en meneer is nu onvindbaar. Mijn dochter en ik logeren bij mijn moeder en ELQ heeft afgelopen vrijdag letterlijk gezegd dat hij onvindbaar is en we zijn ieder natuurlijk 100% aansprakelijk te stellen, dus ik moet alvast een betalingsregeling gaan voorstellen en beginnen te betalen en tja vervelend dat meneer onvindbaar is, ze kunnen geen maatregelen treffen, want ja hij is niet in loondienst en heeft ook geen uitkering. En mijn dochter die bijna 2 wordt en ik hebben een uitkering aangevraagd in januari en pas een voorschot gekregen in de vorm van een lening in afwachting totdat de uitkering officieel aan mij toegekend wordt.

    De stress is echt ondraaglijk geworden op dit moment, maar ik heb vandaag besloten dat ik ermee kap! Afgelopen met de stress, ik ga weer leven met mijn mooie kleine meisje die bijna 2 wordt. ELQ zoekt het maar uit! Wat ik niet heb, kan ik ook niet afstaan. Dan krijgen ze maar 25 Euro in de maand. Mij een zorg.

    Renate thanx. Heb je soms een emailadres? Voeg mij anders toe: prinses_shahrzad@hotmail.com

    Shar

    Renata Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik vind het erg dat jij je huis aan het ben

    > verkopen 225 is toch een koopje. Ik voel de pijn

    > voor je.

    >

    > Kijk of er een rechtbank staat vermeld betaal nu

    > in termijn van 15 euro als zij dit accepteren dus

    > niet terugstorten heb je een betalingsregeling.

    > Bel me als je behoefte hebt 06 10 28 29 30

  • Gerdina11

    Goedenavond

    Ook wij zijn ELQ zat. Aangezien ik van werk ben gewisseld betalen we de hypotheek nu twee weken later dan het zou moeten.

    Wij zijn dus echte wanbetalers met elke maand een achterstand van twee weken. Ik heb mij de afgelopen weken scheel betaald aan de boetes en de deurwaarderskosten,

    Heb voorgeteld om de betaling officieel twee weken later in te stellen,. Dit kan niet. Wat we wel kunnen doen is twee keer de hypotheek in 1 maand tijd betalen dan kunnen we weer vooruit lopen. Nu is dat met de rente die ELQ hanteert echt niet mogelijk voor ons.

    Vorige week was er weer een deurwaarder met een loonbeslag. Dit termijn wat in de brief stond was inmiddels allang voldaan. Ik heb kontakt opgenomen met de deurwaarder en kreeg vriendelijk te horen dat ze het loonbeslag door gingen zetten voor het nieuwe termijn. Ik moest hier toch wel om lachen omdat het volgens mij niet mogelijk is een loonbeslag te krijgen ivm een week achterstand en zeker niet met een aanmaning waarin een bedrag vermeld staat dat al betaald was.

    Dit maken wij dus elke maand mee en we zijn er klaar mee. Met ELQ valt niet te praten en een oplossing komt er ook niet.

    Het huis kunnen we voorlopig niet verkopen want dat is volgens mij het enige wat ik kan doen om van ELQ af te komen.

    Ik zou dus graag willen weten of er inderdaad een groep komt om ELQ aan te pakken .

    Groetjes Gerdina

    Karremans32@hotmail.com

  • e

    G Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi, hoe is het bij jou gegaan dan.

    > Ik moet alle stukken aanleveren zoals loon

    > schulden uitgaven enz.

    > Ze zeggen dan het huis te koop te zetten via een

    > makelaar hier in de buurt, en het huis opnieuw

    > getaxeerd zal worden,

    > mocht er een restschuld ontstaan, gaan ze een

    > afbetalings regeling treffen.

    > Hebben ook zij jouw huis verkocht of heb je die

    > zelf te koop gezet, wil graag wat meer info.

    >

    > Mvg g

    Hoi

    Ben zeer benieuwd hoe dit is verlopen.Zitten namelijk precies in de zelfde problemen.Hebben vorig jaar een poging gedaan om de grond te verkopen maar Elq wenste hier niet aan mee te werken.Kreeg door een achterstand een “akte van cessie” toegestuurd met het verzoek dit binnen 3 dagen te ondertekenen.Wij gaan dit niet ondertekenen !!!, en vraag me af hoe het in zijn werk gaat bij gedwongen verkoop en de afbetaling van de Restschuld.en evt. andere zaken waar we ons op verdacht moeten zijn.

    gr. E

  • natalie

    ik lees al die berichten over ELQ en lees dat ik gelukkig niet de enige ben in deze situatie ik wj hebben een veel te hoge maand bedrag en toen mijn vriend werkloos werd wouden ze dat we ook iets gingen ondertekenen(volmacht) ik dacht dat ze dat deden om ons te helpen maar goed dat mijn vriend er na laten kijken heeft want anders op elk ogeblik ons huis kunnen verkopen.

    mijn hypotheek loopt over een jaar af dus nog even volhouden…als er een groep komt tegen ELQ wil ik graag mee doen!

    Maar volgens mij kan je er nu geen nieuwe hypotheek afsluiten door faillsament van een dochter/moeder bedrijf!

    groetjes natalie

  • Edwin

    Even een reactie van een ELQ Hypotheek bezitter.

    Een ieder die bij ELQ een hypotheek heeft afgesloten heeft dit gedaan als laatste redmiddel en heeft dit ook met zijn volle verstand gedaan ELQ heeft mij in ieder geval gewezen op alle problemen die er kunnen ontstaan en zonder ELQ zat ik niet meer in mijn huis.

    Ik vind het zeer hypokriet dat de de gene die een ELQ hypotheek heeft afgesloten nu zegt dat hij in de problemen is gekomen het individu heeft zelf zijn hantekening gezet onder een overeenkomst met aanvullende bepalingen waar je eigenlijk niet blij mee bent maar toch een handtekening zetten.

    Je bent er zelf bij geweest hebt zelf een rekensom gemaakt en uiteindelijk een handtekening gezet.