ELQ-hypotheken

  • dyon

    Ook wij hebben helaas vervelende ervaringen met ELQ.

    Gr

  • Richard

    Wij hebben ook zo'n hypotheek moeten nemen (BKR A3 notering) en mogen een rente betalen van 7,35 %. Oversluiten binnen 3 jaar kost eenvoudigweg een stevige boete. (3% of 6%). (afgesloten maart 2008)

    Nu ons huis klaar is met bouwen en de laatste nota's hebben ontvangen van de bouwer blijkt er wat te weinig nog in het bouwdepot aanwezig te zijn.

    Een lening of iets dergelijks ergens afsluiten is nog steeds niet mogelijk. (BKR nog steeds).

    ELQ zegt op hun site:“Vanwege de situatie op de financiële markten verstrekt ELQ momenteel geen nieuwe hypotheken meer. ”

    Hypotheek verhogen of intern oversluiten is dan bij hun geen optie meer (die zou boete vrij zijn).

    Er is echter gelukkig wel een oplossing gevonden voor het financieel gaatje (ruim € 6000).

    Echter zij willen dan wel een “Verkoop Volmacht” tekenen en eerst het huis, op onze kosten, laten taxeren.

    Met deze volmacht mogen ze beslag leggen op je salaris(sen) en je huis terstond verkopen zonder jouw tussenkomst. (daar heb je voor getekend).

    De taxateur blijkt, uit verhalen elders (hyp-forum.nl), erg veel haast te hebben (5 min.) en de woning ondergewaardeerd.

    Zoek goed uit op het internet wat deze volmacht inhoud (heeft nog een andere naam die ik even kwijt ben) en wat je daar voor eigen inbreng mag hebben. Ik weet wel dat notarissen hier niet blij mee zijn.

    Allemaal erg duister.

  • Franklin

    Hi,

    Ook ik heb hele nare ervaringen met ELQ.

    Bij achterstand van 1 maand werd er meteen beslag gelegd op mijn salaris.

    Wil graag aktie ondernomen tegen dit soort praktijken.

    Franklin Kempenaar

  • F. Kempenaar

    Barry Schreef:

    ——————————————————-

    > Renata,

    >

    > Neem met spoed contact met mij op aub,

    >

    > met vriendelijke groet,

    >

    > Barry

    Hierbij voeg ik mij toe aan jou oproep

    om aktie te ondernemen tegenm ELQ

    Franklin Kempenaar

    0617643728

    franlin_kempenaar@hotmail.com

  • Peter

    hallo,

    Sinds 1,5 jaar heb ik een hypotheek bij ELQ tegen 7,4 % rente . 3 jaar vast, vaste laten per maand € 1872,-

    Omdat ik zelfstandig ben kreeg ik zonder overleg van jaarcijfers een hypotheek van € 300.000

    Vreemd dat de AFM dit allemaal toelaat!!!!!!

    Door de kredietcrisis heb ik veel minder inkomsten en heb nu een achterstand van 3 maanden.

    Na overleg met ELQ kreeg ik een betalingsregeling van € 416,- per maand extra boven op de € 1872,-

    Omdat ik door te weinig inkomsten het niet kan betalen heeft ELQ mij ook een verkoopvolmacht toegestuurd en mijn huis laten taxeren.

    Door een bevriende advocaat heb ik de volmacht laten lezen en hij zei , NIET TEKENEN, je geeft ze volmacht om je huis te verkopen en daar zit je aan vast.

    Wat vreemd is dat op de Akte van de Volmacht geen ELQhypotheken staat maar ELQ Portefeuillle .

    Dit geeft aan dat ELQ misschien hypotheken aan het verhandelen cq verkopen is.

    Mijn bevriende advocaat zoekt het uit.

    Later meer……

  • Peter

    Misschien is het wat om je aan te melden bij www.tehogehypotheken.nl

    Heeft iemand van jullie dat al gedaan?

    Goed plan om ons te verenigen en iets te doen aan de praktijken van ELQ , ik doe mee

    groet Peter

  • henk

    Nou, ik weet niet waar jij je studie rechten hebt afgerond maar een afschrift van een hypotheekakte is voldoende om beslag te leggen op alles wat je hebt.

  • henk

    waarom MOEST je zo'n hoge hypotheek nemen?

  • j erkens

    Ook wij hebben problemen met elq na 1 maand niet betalen ligt er nu een beslag op het salaris van mijn man

    vorige maand ging het nog goed toen kregen we het restant salaris na aftrek van de hypotheeklast keurig terug gestort

    nu zit ik al 2 weken te wachten op mijn geld andere lasten kunnen niet meer worden betaald ze werken je de afgrond in

    ik wil hier ook graag wat aan doen en sluit me dan ook bij ieder actie aan

  • Agnesdesign

    Voor alle mensen met een probleemhypotheek.

    Ik ben vrijwilliger van Stichting Steunfonds Probleemhypotheken. Wij bieden hulp aan de gedupeerden van de DSB. Zoals jullie weten is de bank failliet gegaan door een slecht beleid en door hypotheken/kredieten te verstrekken die ver boven de executiewaarden en inkomensgrens liggen.

    Naast de stichting hebben we een forum. Op www.dsbramp.nl kun je dit forum vinden. Je kunt je daar gratis aanmelden.

    Onze stichting is opgericht om mensen met probleemhypotheken te helpen. Kom eens kijken bij ons op het forum. Wellicht dat we voor de ELQ mensen ook aktie kunnen ondernemen.

    Groet

    Agnes