ELQ-hypotheken

  • J.Knol

    Hallo Renata,

    Wij zijn best bereidt om mee te doen, de regering heeft min of meer toegestaan dat er een instantie als ELQ heeft kunnen deel nemen aan de finacieële markt.

    Dan moet je ook bij ontstaan van problemen bemiddelen of mensen bijstaan wanneer ze in de problemen komen.

    Wij hebben een huis gekocht vlak voor de recessie, je raad het al in 2008 ging mijn werkgever failliet en werd ik ziek een behoorlijke deuk in het inkomen.

    Toch hebben we het twee jaar kunnen uitzingen, omdat we er van uitgingen dar we na drie jaar een reguliere hypotheek konden afsluiten als belooft door ELQ.

    Nu is dat niet mogelijk en blijven wij en alle mensen met ons met de uiterst dure hypotheek zitten, dat moet niet kunnen en ik vindt dan ook dat dit probleem zo snel als mogelijk wereldkundig gemaakt moet worden, het zij via de media het zij via stichting probleem hypotheken.

    Doe wat je kan en wij steunen je van harte.

    Fan Knol.

  • Peter

    Beste Agnes,

    Het lijkt me een goed plan om via Stichting Steunfonfs Probleemhypotheken aktie te ondernemen voor de ELQ klanten

    groet

    Peter

  • sandra

    hoi barry

    ook wij zitten diep in de shit met de elq,meschien kunnen wij er samen wat aan doen.

    sandra van werde

    0652280086

  • corne

    Zit met het zelfde probleem met elq,

    heeft iemand al aktie ondernomen en is tot een oplossing gekomen.

    zoja laat ons dan weten hoe je dit hebt gedaan.

  • Shar en Eddy

    Beste mensen,

    Wij hebben vorig jaar eind maart een woning gekocht via een hypotheek van ELQ.

    Het huis hebben wij bijna 6 weken geleden al te koop gezet via een makelaar. Wij betalen 1600 Euro per maand en beseffen nu dondersgoed dat ELQ ons nooit zo'n hoge hypotheek had mogen verschaffen, omdat het gewoonweg onverantwoord is. Onze volledige hypotheek is 225.100 Euro en wij betalen een rentepercentage van bijna 9%. Wij lopen nog niet achter met de hypotheek, maar dat komt doordat mijn moeder dit jaar al 2 keer onze hypotheek betaald heeft en wij veel geld van haar geleend hebben tot nu toe. Maar wij zijn niet in staat om onze andere rekeningen te betalen. De dosis stres die wij de laatste maanden meegemaakt hebben is zodanig dat wij er allebei aan onder door gaan en wij hebben een dochter van 20 maanden en hebben dit huis gekocht om haar van een goede toekomst te kunnen verzekeren….wat een fout achteraf gezien!

    Begin van dit jaar toen wij te laat waren met betalen, wilde ELQ dat wij ook een volmacht zouden tekenen en mijn vriend was daar erg blij mee en dacht echt dat zij ons wilden helpen… maar daar heb ik even gauw een stokje voor gestoken! Ik heb die medewerker van ELQ teruggebeld en even goed afgesnauwd. WIJ TEKENEN NIETS!!!

    Ons huis staat voor 255.000 Euro te koop, en willen 10.000 Euro onderhandelen…wij hebben nl. het boetebedrag en de makelaarskosten in meegerekend.

    In die 6 weken dat ons huis te koop staat, hebben wij veel bezichtigingen gehad….helaas geen ‘'ja’' mogen krijgen.

    Maar wij maken ons nu wel zeer veel zorgen om de hypotheek van komende maand te betalen en bovendien andere rekeningen die maar stil blijven liggen!

    A.s. donderdag mag ik al voor de rechter verschijnen, omdat ik een bedrag van bijna 60 Euro niet kon betalen en de deurwaarder het bedrag verhoogd heeft tot bijna 200 Euro.

    Ik gun deze situatie helemaal niemand! ELQ heeft misbruik gemaakt van ons…zij wisten dat wij ergens anders geen hypotheek konden krijgen, zoals velen met ons…en hebben ons gewoonweg opgelicht en bovendien had de tussenpersoon ons dingen gezegd, die achteraf gezien niet waar zijn. Waardoor het financieel alleen maar moeilijker voor ons is geworden.

    MENSEN…hier moeten wij wat aan kunnen doen….toch?

  • Patricia

    Ook ik ben erin getrapt, heb m'n huis moeten verkopen en zit nu met een restschuld van 30.000,-!!! Ze hebben beslag op m'n loon gelegd maar hoe kom ik hier vanaf??????? Wie zit er nog meer in deze situatie????

  • t en t

    Hallo Allemaal,

    Wij zijn ook gedupeerde van de ELQ.

    Wij hebben bij hun een hypotheek genomen omdat mijn vriend een BKR notering had.

    Maar alles wat hun doen en zeggen ik heb er echt geen vertrouwen meer in.

    Op de dag dat wij zouden tekenen heeft onze notaris gebelt en zegt weet je wel dat je 6000,- mee moet nemen om te betalen want jullie hypotheek vertrekker heeft dat niet overgemaakt.

    Hadden ze dus die 6000,- bij onze bouwdepot gedaan waardoor we dus niet konden tekenen.

    1 week later konden we tekenen maar daar heb ik een persoonlijke lening voor moeten nemen.

    Onze maand lasten zijn daardoor dus 400,- meer geworden.

    Ze gaven eerst wel akkoord en toen weer niet want toen was mijn werkgeversverklaring weer niet goed enzo.

    Wij betalen ook heel veel rente en mijn vriend heeft sinds kort een andere baan waardoor die dus minder verdient maar de kosten worden niet minder.

    En het dreigen van hun ik ben het helemaal zat, ze dreigen met het huis te veilen en beslag leggen op loon blabla.

    Nou als jullie in actie gaan doe ik graag mee IK BEN HET SPUUGZAT.

    blij dat ik over 1 jaar het kan laten oversluiten maar dat duurt nog te lang.

    GR t en t

  • G

    Hoi, hoe is het bij jou gegaan dan.

    Ik moet alle stukken aanleveren zoals loon schulden uitgaven enz.

    Ze zeggen dan het huis te koop te zetten via een makelaar hier in de buurt, en het huis opnieuw getaxeerd zal worden,

    mocht er een restschuld ontstaan, gaan ze een afbetalings regeling treffen.

    Hebben ook zij jouw huis verkocht of heb je die zelf te koop gezet, wil graag wat meer info.

    Mvg g

  • Plinius

    Hebben jullie je nu al gezamelijk verenigd???

  • paul

    Ook wij zitten met een hypotheek van ELQ.

    Hier willen wij ook graag vanaf…. ben benieuwd of we er iets aan zouden kunnen gaan doen….

    Ik hoor graag van jullie