ELQ-hypotheken

  • sandra

    beste mensen

    gedupeerden kunnen met mij contact opnemen.

    we zijn met een antal gedupeerde bezig ELQ voor de rechter te dagen.

    mvg,

    sandra

    0619087111

  • SANDRA

    hoi danielle

    wij zijn met gedupeerde bezig om elq voor de rechter te dagen.

    samen sta je sterker!!

    mvg,

    sandra

    0619087111

  • Rob Kouw

    Hallo trudie,

    Ook mijn vrouw en ik hebben zo'n volmacht ondertekend in opdracht van ELQ.

    Hierbij hebben zij destijds aangegeven dat het voor ons beter was omdat dan het huis gewoon verkocht gaat worden via een makelaar i.p.v een executieverkoop.

    Ook wij hebben ergens ooit een bericht opgevangen dat zo'n volmacht niet rechtsgeldig kan of hoeft te zijn.

    Zelf wil ik ook gaan proberen te achterhalen of ELQ wel op een rechtmatige manier hypotheken heeft verstrekt, gezien de hoogtes van de rente die op deze pagina genoemd worden.

    Deze zijn in veel situaties onmogelijk hoog voor mensen die een verstrekking hebben op basis van een BKR notering.

    Doorgaans liggen ze volgens mij tussen de 7,5% (die wij zelf betalen) en 9%.

    Dit moet niet kunnen!

    Ook is vaak het nadeel dat deze klanten van ELQ te weinig kennis hebben op dit gebied, of zitten tot aan hun lippen in de problemen op het moment dat de hypotheek afgesloten word.

    Groeten,

    Rob

  • Magie kepil

    Hoi ik heb ook een hypotheek bij la bank 8.7 rente 5jaar vast volgend jaar word het variabel

    Ik heb het moeilijk om te betalen 1163 bruto hypotheek 160.000 euro

    Met vriendelijke Gr. M.kepil

  • M kepil

    Kunnen het wijzigen met variabel rente

  • Jenny

    Beste Trudie,

    Ook wij zijn behoorlijk onder druk gezet ivm het ondertekenen van zo volmacht.

    Volgens hun zou er anders geen betalingsregeling getroffen kunnen worden toen wij 1 maand achterstand hadden.

    Alleen maar bedreigingen van hun kant en totaal geen medewerking.

    De kosten lieten ze idd behoorlijk oplopen.

    I.p.v. een oplossing zoeken werken ze je alleen maar verder in de nesten

  • Leonoor

    Beste Trudy,

    Mijn man en ik hebben een volmacht bij ELQ ondertekend. Dat heeft ons weinig plezier opgeleverd!! Wij zitten midden in een langdurig juridisch traject. Als er meer ongelukkige volmacht/tekenaars zijn willen wij die graag leren kennen!

  • oversteijn

    Wij hebben ons huis ook moeten verkopen via een zgn. onherroepelijke volmacht en daarna meent ELQ dat er nog een restschuld is; wij menen van niet want ELQ heeft dienaangaande ook nog eens een fikse wanprestatie gepleegd!

    Inmiddels hebben wij een kort geding aangespannen tegen ELQ en dit eind november 2011 gewonnen en werd ELQ ook nog eens voor de proceskosten veroordeeld!!

    graag reageren via deze site en wellicht wordt het toch nog lente

    oversteijn - den bosch

  • Patrick

    Ik ben zeer geintresseerd in jullie verhaal, wij hebben ook een te hoge hypotheek gekregen en we zijn nu zover we niet meer kunnen betalen en we het huis moeten verkopen. Mensen tips of eventueel een advocaat die ons kan helpen in deze. Het vreemde is ook dat we geheel niets van hen horen ondanks een flinke achterstand…. We hebben regelmatig contact gehad via mail maar laatste tijd horen we niets meer. We zijn nu op het punt te verkopen maar we blijven uiteraard met een restschuld zitten. Ook ik ben van mening wij een te hoge hypotheek in de keel is geduwd….

    Elq heeft hele vreemde wijze van communiceren.

    Patrick

  • Patrick

    Dat hebben ze bij ons ook geprobeerd maar wij hebben dat nooit getekend.

    Ze komen inderdaad niet met oplossingen en laten je gewoon zwemmen!

    Zijn er mensen die al juridisch advies hebben ingewonnen?