Welke bank is wel klantvriendelijk?

  • axel

    Die 1% rente op een betaalrekening is dus niet belangrijk?

    Ik dacht dat geen enkele andere bank dat geeft want ik heb het nog niet eerder gezien, ja vroeger kreeg je rente bij elke bank om nieuwe klanten te trekken.

    B)

  • David

    Jorge, ik ken ook geen enkele andere Nederlandse bank (of een buitenlandse bank met een Nederlandse vestiging) die internetbankieren zonder betaalpas aanbied.

  • ABN Graaier

    Kies in ieder gaval nooit een bank waar gegraaid wordt.

    Dan betaald u mee aan de graaicultuur van Nederland.

    zie ook http://banken.startpagina.nl/prikbord/12945736/abn-algemeen-bonussen-bank-nederland#msg-12945736

    Denk aan de Rabobank

  • Agrenta

    Internetbankieren zonder betaalpas.

    Ik kan je zo tientallen banken opgeven waar dat kan.

    Het is internetbankieren met een SPAARrekening en niet met een BETAALrekening.

    De rekening bij Argenta Nederland is dan ook een spaarrekening. Misschien is het mogelijk om er van anderen geld op te ontvangen, maar geld ervan afhalen kan alleen naar een van tevoren opgegeven tegenrekening.

    Overigens geeft Argenta in België wel degelijk rente over je tegoed (0,25% ofzo), is de rekening kosteloos, is de betaalpas gratis en kun je er zelfs na enige tijd GRATIS een creditcard bij krijgen.

    Maarja, je moet er een paar keer voor naar België en je krijgt te maken met ellenlange rekeningnummers. Dat laatste komt er hier trouwens ook aan, heb ik vernomen

  • axel

    Naar Belgie gaan om een paar centen te verdienen, het moet toch niet gekker worden terwijl tegenwoordig vele Belgen in Nederland de boodschappen komen doen, vooral Paracetamol is hier goedkoper.

    Belgie zal als zodanig niet lang meer bestaan verwacht ik, wat wil je een 3-talig land met 48 ministers en 10 staatssecretarissen, hoeveel kost dat niet?

    :D

  • Agrenta

    Ik denk dat je afdwaalt.

    Kosten en baten van een bankrekening kunnen hier meetellen, de prijs van pijnstillers lijkt me van minder belang.

    Mss treffen we elkaar in een ander topic over meer politieke onderwerpen.

    Hier gaan we voorlopig maar verder met de zoektocht naar een klantvriendelijke bank en het melden van (gevraagde) ervaringen met Argenta.

  • Agrenta

    Agrenta, dat er verschil zat tussen internetbankieren en internetbankieren wist ik niet. Ik nam aan dat de term internetbankieren iets inhield als bankzaken regelen dmv internet. Kennelijk legt Argenta dat anders uit want als het alleen maar een spaarrekening is dan is de term internetbankieren gewoon misleidend.

    Overigens het gaat natuurlijk niet alleen over Argenta maar over alle banken die nog iets van service en klantvriendelijkheid hebben. Daar waar ik nu bij zit - ING - is dit ver te zoeken. En alle tips daarover zijn natuurlijk welkom. Ik zit nu de ervaringen van anderen met ASN na te pluizen.

  • David

    Agrenta, ik ben niet zo handig met computers en heb per ongeluk jouw naam gebruikt, zie de posting op 20 10 2010.

    Dus bij deze nog een keer maar nu onder mijn eigen naam.

    dat er verschil zat tussen internetbankieren en internetbankieren wist ik niet. Ik nam aan dat de term internetbankieren iets inhield als bankzaken regelen dmv internet. Kennelijk legt Argenta dat anders uit want als het alleen maar een spaarrekening is dan is de term internetbankieren gewoon misleidend.

    Overigens het gaat natuurlijk niet alleen over Argenta maar over alle banken die nog iets van service en klantvriendelijkheid hebben. Daar waar ik nu bij zit - ING - is dit ver te zoeken. En alle tips daarover zijn natuurlijk welkom. Ik zit nu de ervaringen van anderen met ASN na te pluizen.

  • axel

    @Agrenta is u de webmaster die gezellig meedoet? Het een heeft natuurlijk wel met het ander te maken ik bedoelde ermee te zeggen dat iets wat je met de ene hand wegbrengt om je te verrijken je met de andere hand weer dik terugbetaalt omdat Belgie duurder is.

    Ook las ik ergens op internet dat ASN omroep Llink wilde sponsoren kijk dat gaat mij natuurlijk weer iets te ver.

    @David volgens mij zul je niet veel klachten tegenkomen over ASN, het enige wat ik daar doe is sparen omdat ze een aardige rente hebben en ook de groene gedachte speelt een rol.

    ;)

  • Agrenta

    Dit gaat nadrukkelijk over Argenta in België.

    Ik heb een Belgische bankrekening bij deze Belgische bank. Om verschillende redenen, maar niet vanwege zwart geld :)

    Ik handel ermee via internetbankieren en kan er alles mee wat ik wil. Kost niets en geeft een kleine rentevergoeding.

    Nadeel is dat ik veel met IBAN en BIC-nummers moet werken, maar dat komt er in Nederland ook aan.

    Een groter nadeel is het openen van de rekening. Je moet er minstens twee keer voor naar België en dat dan ook nog naar hetzelfde kantoor van Argenta; één keer om de rekening te openen en één keer om je passen e.d. op te halen. In zowat elke plaats is een kantoor(-tje) van Argenta, keuze genoeg, 1 punt qua klantvriendelijkheid.

    Het is jaren geleden dat ik die rekening opende, maar bij mijn tweede bezoek maakte ik het grootste staaltje van klantvriendelijkheid mee.

    De dame achter de balie was iemand aan het helpen, dus stond ik even te wachten.

    Toen ik aan de beurt was, vroeg de dame of ze even meneer XXX mocht helpen. Zonder mijn antwoord af te wachten schoof ze een biljet van 50 Euro met een formuliertje naar een man op leeftijd die naast me kwam aangeschuifeld. De man zette een krabbeltje op het formulier en ging weer weg, hij was nauwelijks een minuut in het kantoor geweest.

    “Meneer XXX komt elke week één keer 50 Euro opnemen”, zei de dame. “Nu bent U aan de beurt, meneer YYY”. Twee weken eerder had ik bij dezelfde dame mijn formulieren ingeleverd en kopieën laten maken van mijn paspoort. Ze kende me al bij naam !!!! Nee, toch niet, ze zei een andere naam dan de mijne, maar de verklaring die ze daarvoor gaf was plausibel.

    Met mijn twee passen in de hand ging ik even later de deur uit, op het terras naast het kantoor kreeg meneer XXX net zijn glas bier geserveerd, waarschijnlijk had hij ook hier nergens naar hoeven vragen.

    Bij de bank ook niet, hij had geen pas getoond, geen legitimatiebewijs, alleen een krabbeltje gezet. Is dat klantvriendelijk, of niet ?

    Ik weet het wel, tegen deze handelwijze is heel veel in te brengen. Maar het gaat kennelijk goed, daar.