Welke bank is wel klantvriendelijk?

  • Lisa

    Hallo,

    Mijn oma, die leeft van een klein pensioentje, is jarenlang bij de ING (voorheen NMB) klant geweest. Alleen soms heeft ze net niet genoeg geld meer op haar rekening om de huur of andere rekeningen over te maken. Wat betreft huur zit een automatische betaling er niet in, en met bepaalde andere rekeningen ook niet.

    Nu is het zo bij de ING dat een cheque maar een keer wordt aangeboden bij de centrale verwerking. Als net op dat moment er net niet genoeg geld op staat, gaat de cheque de prullenbak in, en laat men mijn oma mooi stikken. Ja, 3 weken later valt er nog eens een brief in de brievenbus dat het niet is afgeschreven. Als men dat na 3 dagen al weet, kunnen die zakkenwassers dan niet direct een brief sturen?

    Kan men dan geen enkele rekening houden met mensen als haar?

    Klantvriendelijkheid HO MAAR !!!!

    Ik wil weten of er nog (landelijk opererende) banken zijn die wel klantvriendelijk zijn, en geen @!#$ aan de klanten hebben, die wat minder vermogend zijn.

    Ik zelf ben ook bereid om uit solidariteit naar die bank te gaan. En mijn rekeningen van mijn eigen bedrijf mee te nemen, want als mijn ING-bank het kleine weinig waard acht, dan vertrouw ik die rotbank ook niet met mijn (euro)centen.

    Lisa M.

    PS: kletsverhaaltjes van employees die niet kunnen waarmaken wat ze beloven, worden niet gewaardeerd. Mijn oma moet ook eens rustig kunnen leven.

  • Hans

    Ik kreeg van SNS altijd netjes een brief terug als bijvoorbeeld de handtekening ontbrak op mijn automatische overschrijvingen. Maar ik betwijfel of er verschil is tussen de banken.

  • Bank Jurist

    Als een insider kan ik de Rabobank aanbevelen.

    (waar ik overigens niet werk)

  • Bankrekeninghouder

    Ik was een tevreden DSB rekeninghouder en moet dat, dankzij Lakeman, helaas nu bij de RABO bank zijn.

    RABO was een verkeerde keuze: zij blijkt achteraf een arrogante, klantonvriendelijke- en discriminerende bank te zijn.

    Het wordt daarom hoog tijd om over te stappen en dat ga ik ook doen.

    Mijn geld kan ik immer overal kwijt: daar heb ik De RABObank niet voor nodig.

    Veel slechter kan het niet.

  • Hadjememaar

    Ik denk dat je toch bij de kleinere banken moet zijn.

    Ook ik was zeer tevreden met DSB maar ook met Argenta. Helaas heeft deze van oorsprong Belgische bank zich grotendeels teruggetrokken van de Nederlandse markt.

    Omdat ik de grote Nederlandse banken ervan verdenk dat zij DSB en Argenta een beetje hebben “geholpen” weiger ik eenvoudig er nog mee in zee te gaan.

    Ik zit nu bij Triodos en ASN (hoewel de laatste een onderdeel van SNS is)

  • axel

    Ik heb zelf de ING als bank en de ASN voor het spaargedeelte en beiden vind ik heel klantvriendelijk. :)

  • Plinius

    :D klant-vriendelijk :D

    Je bedoelt vast dat ze vriendelijk naar je lachen, maar het zijn wel oplichters hoor :D

  • axel

    Bewijs dat dan maar.:D

  • Plinius

    Dan heb jij KASSA hedenavond zeker niet gezien. HYPOTHEEK RENTES

    Oplichters dus B)

  • Karin

    ING heeft voor mij afgedaan:

    - Over een naamswijziging i.v.m. mijn huwelijk hebben ze 1,5 jaar gedaan. In de tussentijd leek het alsof het aangepast was (afschriften keurig op de nieuwe naam), tot dat er tot 3 keer toe een overboeking van een spaarrekening van een andere bank geweigerd werd omdat de naam niet overeen kwam met wat ik opgaf.

    - Een aantal maanden geleden vroegen we hypotheekoffertes: bij ergens de 3e offerte die weer niet was waar we om gevraagd hadden, hebben we het opgegeven. (We hadden een hypotheekgesprek gehad én we hadden per mail aangegeven wat we in de offerte graag wilden terugzien.)

    - 1,5 week een adreswijziging doorgegeven. Wordt eerst niet verwerkt. Nog een keer doorgegeven. En nog een derde keer. En dan wordt het adres ineens (nee, geen schriftelijk bericht over gehad, ook niet op mijn oude adres, anders dan op Mijn ING wordt aangegeven) aangepast in het adres van iemand die ik totaal niet ken. Direct gereageerd, maar tevergeefs: zojuist hoorde ik dat mijn maandelijkse afschrift naar een vreemde is gestuurd.

    Kortom: ING gaat zo slordig om met alles, dat het verschil met het op straat gooien van persoonlijke gegevens niet groot meer is.