fraude op rekening ING

• j.vlottes

We hebben nu en brief van een incassoburo gekregen met de mededeling dat we het bedrag terug moeten betalen binnen 10 dagen. Rechtsbijstand ingeschakeld en die kan ons niet helpen werd ons door hun meegedeeld. Lisa wij willen wel kontakt met je maar je mailadres is volgens mij niet goed zou je als je dit leest ons willen mailen andere mensen die iets kwijt willen kunnen ons natuurlijk ook mailen. Ons adres is: j.vlottes@chello.nl

• B.Bender

Beste allemaal,

Sinds kort sta ik ook geregistreerd als Fraudeur bij de ING sinds oktober 2011.

Hoe dat kan is mij een raadsel, ben al klant vanaf 1978.

Er was geld op mijn rekening gestort waar ik niets vanaf wist tot ik wilde internetbankieren.

Toen zag ik een bedrag van 1500 euro van een onbekende instantie.

Het internetbankieren lukte niet meer want ik was geweigerd voor betalingen. Mijn pasje had ik nog gebruikt op 29 september en daarna niet meer nodig gehad.

Op 3 oktober heeft er een storting plaats gevonden schijnbaar met mijn pasje gedaan in Amsterdam waar ik al in geen Eeuwen ben geweest,maar hoe kan dat dan???? Ook dit uitgelegd in een brief, maar tot op heden geen antwoord.

Hierop meteen een mail gestuurt via de contactpagina op ING en daar een mail retour ontvangen dat ik telefonisch contact op moest nemen en zij mij daar verder konden helpen.

Gebeld naar een nummer en daar kreeg ik te horen dat ik een verweerbrief moest schrijven wat ik ook heb gedaan.

Ik ben een alleenstaande moeder en moet alleen de kost verdienen en kan nu niet eens mijn eigen salaris gebruiken voor betalingen. Straks wordt ik mijn huis uit gezet want ik heb geen partner die mij financieel ondersteunt.

Toen ben ik naar een bank gegaan om een rekening te openen om toch geld gestort te kunnen krijgen van mijn werkgever en voor betalingen.

Hier bij de balie moeten wachten en toen bleek dat ik geen rekening kon openen vanwege Fraude.

Alles zou worden uitgezocht via de ING maar zij nemen geen contact met me op voor mijn verhaal en sluiten zomaar alles af zonder overleg.

Moet ik nu met vele anderen gestraft worden voor iets wat ik niet heb gedaan? Geld terug doneren naar de instantie doen ze ook niet want het geld staat nog steeds op mijn rekening.

Wat moet ik nu nog doen zodat ik wordt geloofd!!!!!!!!!!!!!!!

Graag een reactie hoe dit op te lossen.

• Vilseledd

Maar aan wie moet hij dat terugbetalen dan? Een crimineel gebruikt zijn rekening, stort daar geld op, haalt het af en liefst nog wat extra's, omdat criminelen, dat nu eenmaal doen. Het meerdere is schade voor je zoon, het gestorte bedrag is door de crimineel verkregen geld, dat later weer is afgehaald. De bank heeft geen schade, behalve als ze het vergoeden. Als ze het vergoeden, lijkt het me vreemd, dat ze aangifte doen tegen een persoon aan wie ze die schade vergoeden. Vergoed hem dan niet, zou ik zeggen.

• Vilseledd

“Hierop meteen een mail gestuurt via de contactpagina op ING en daar een mail retour ontvangen dat ik telefonisch contact op moest nemen en zij mij daar verder konden helpen. Gebeld naar een nummer en daar kreeg ik te horen dat ik een verweerbrief moest schrijven wat ik ook heb gedaan.”

Klantvriendelijk zeg. De klant mailt, wil dus graag per mail antwoord. Vervolgens vraagt de bank per mail om te bellen. Vreemd; geef meteen antwoord, zou ik zeggen. Vervolgens deel je telefonisch mee een verweer te schrijven per snailmail. Tja, wat was dat mailtje dan?

• jaap den boer

de ING bank maak meer waar dan ze kunnen en geven slechte beleggingsadviezen.

als we allemaal ons geld zouden weghalen bij de ing dan vallen ze om net als de dsb bank het is alleen maar gebakken lucht