ELQ-hypotheken

• cindy

mag ik misschien je email adres dan kan ik je hierover informeren

• Trudie

Beste Cindy,

mijn mailadres is: afstuderen062011@hotmail.com

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendeijke groet,

Trudie

• B. Oostveen

Ja helaas hebben wij ook problemen met ELQ. Wij kunnen onze huidige hypotheek niet verlengen, en dat hebben we pas 4 maanden geleden gehoord. Grote problemen, slapeloze nachten e.d. We zijn wel druk bezig voor verleging maar dat gaat niet zo snel

• P

16-03-2011

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft ELQ Hypotheken N.V. (ELQ) op 20 april 2010 twee boetes opgelegd van in totaal € 4.000, - voor overkreditering. De boetes volgen uit hetzelfde onderzoek waarbij de AFM een boete aan ELQ heeft opgelegd voor het hanteren van een acceptatiebeleid bij verstrekking van hypothecair krediet dat onvoldoende gericht was op het voorkomen van overkreditering, die op 7 mei 2010 gepubliceerd is op de website van de AFM.

ELQ heeft in de periode van 1 november 2007 tot en met 10 maart 2008 onvoldoende beoordeeld of het aangaan van de overeenkomst met het oog op overkreditering verantwoord is en heeft in geen van de onderzochte dossiers een valide uitleg (‘explain’) gegeven, die cijfermatig is onderbouwd, waardoor een overschrijding gerechtvaardigd zou zijn. Hiermee heeft ELQ naar de mening van de AFM artikel 4:34, eerste lid, Wft overtreden. Door onvoldoende te beoordelen of het aangaan van de overeenkomst met het oog op overkreditering verantwoord is, is ELQ kredietovereenkomsten aangegaan die, met het oog op overkreditering van de consument, onverantwoord waren. Hiermee heeft ELQ naar de mening van de AFM artikel 4:34, tweede lid, Wft overtreden.

Aan de open norm van artikel 4:34 Wft is door de markt van aanbieders van hypothecair krediet nadere invulling gegeven door middel van de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) van het Contactorgaan Hypothecair Financiers. De AFM beschouwt de GHF als een redelijk uitgangspunt om te toetsen of de lasten van een hypothecair krediet verantwoord zijn.

ELQ heeft tegen de boetebesluiten bezwaar ingediend, waarop de AFM bij besluit van 5 augustus 2010 heeft beslist. De boetebesluiten zijn daarbij in stand gebleven. De beroepstermijn is ongebruikt verstreken. De boetebesluiten en de beslissing op bezwaar zijn daarmee rechtens onaantastbaar geworden.

Nu geen bezwaar of beroep meer mogelijk is tegen de besluiten, zijn de boetes definitief geworden. De boetebesluiten en de beslissing op bezwaar zijn hiernaast in PDF formaat te downloaden. Bij vragen of klachten kunt u contact opnemen met het Meldpunt Financiële Markten van de AFM: 0900-5400 540

• Rico

B. Oostveen Schreef:

——————————————————-

> Ja helaas hebben wij ook problemen met ELQ. Wij

> kunnen onze huidige hypotheek niet verlengen, en

> dat hebben we pas 4 maanden geleden gehoord. Grote

> problemen, slapeloze nachten e.d. We zijn wel druk

> bezig voor verleging maar dat gaat niet zo snel

Wat gek. Hoe lang liep jullie hypotheek dan? Normaal gesproken is dat volgens mij 30 jaar en volgens mij bestaat elq helemaal nog niet zo lang

Het is natuurlijk ook niet zo dat jullie dit pas 4 maanden geleden wistn. Bij het tekenen van je contract weet je toch voor hoe lang je hypotheek loopt?

• Patrick

Beste Trudi

Heb jij al meer nieuws van anderen gekregen???

• sabine

onze woning is midden 2008 verkocht door elq met een verlies van 50.000 euro

nu komt he mooie an het verhaal wij zijn toen gaan wonen in een huur woning altijd netjes ingeschreven gestaan in de gemeenten hebben mechien 3 x een brief gehad

toen zijn ze faiet gegaan nooit meer wat gehoort tot dat wij via hyves een mailtje krijgen dus ongeveer 3 jaar naar dato of wij contackt willen op nemen met hun

krijg ik net weer een mail met het verzoek

Geachte heer, mevrouw,

In 2009 is het pand aan de Navolaan te Heerlen verkocht. Helaas was de opbrengst van de woning onvoldoende om de gehele hypothecaire geldlening te voldoen. Hierdoor is een restschuld ontstaan. Op dit moment bedraagt de schuld

Graag treffen wij een regeling om de schuld op te lossen.

Dit kan via maandelijkse betalingen, maar ook door middel van een bod tegen finale kwijting. Dit betekent,

dat wanneer u (of via vrienden, familie of kennissen) een redelijk en substantieel bedrag aan ELQ

overmaakt, de rest van de restantschuld wordt kwijtgescholden.

Wilt u hier geen gebruik van maken, dan verzoeken wij u ons een maandtermijn

voor te stellen.

Horen wij niets van u, dan bestaat voor ons de mogelijkheid om u in gebreke te stellen en de deurwaarder

in te schakelen. Wij gaan er echter vanuit dat we samen met u de restantschuld op een goede manier

kunnen inlossen.

de datum klop niet hun hebben het over 2009 maar mijn dochter is van nov 2008 en die is in het nieuwe huis geboren

en dan ook nog 3 jaar naar dato

mijn man kon geen werk meer vinden en wij hadden een hypotheek wat wij ook nog raar vonden we begonnen in feb met een hypotheek van 300 euro en eind van het jaar zaten we op 700 euro ex

en dat wij zn hypotheek hadden met renten wisten wij ook niet

maar goed wat doen we hier aan want ik vindt dit gewoon rond uit schofferig

mvg sabine

Graag vernemen wij vóór vrijdag 24 juni 2011 welke regeling u met ons wilt treffen.

Contact opnemen is mogelijk via het telefoonnummer 020-8904085

Met vriendelijke groet,

R.Meeuwisse

ELQ Hypotheken N.V.

Haarlerbergweg 21C

1101 CH Amsterdam Zuidoost

Postbus 12794, 1100 AT Amsterdam Zuidoost

• Hadjememaar

Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat ELQ failliet zou zijn.

In ieder geval ben je ze die 50.000 schuldig. Vroeg of laat zul je die schuld moeten inlossen, als dat “laat” is komt daar ook nog eens een grote hoeveelheid rente bij. Hoe eerder je er aan begint, hoe beter dus.

De enige andere mogelijkheid is, dat je jezelf failliet laat verklaren. Daar hoef je vrij weinig voor te doen, dat zal ELQ uiteindelijk wel voor je regelen.

Denk niet dat daarmee de problemen over zijn. Op papier heeft ELQ dan recht op al je bezittingen en als je later wat ruimer in de financiële middelen komt te zitten, kunnen ze weer bij je aankloppen, want de schuld blijft !!

• Elly

Hahahaha. I'm not too birhgt today. Great post!