florijnenvloot

• Jan-Jaap

Wat willen we nu eigenlijk? Voor minder dan een dubbeltje op de eerste rij en dan ook nog een hoop gezeur? De ‘groot’ banken lachen zich een slag in de rond. Hun eninge concurent (DSB) is op slinkse wijze aan de kant gezet dus kan heel nederland alleen nog bij hun terecht en die hoge rentes zijn helemaal niet goed voor een bank dus weg ermee. Dan is het idee van Tim hier op het prikbord een mogelijk alternatief!

• Marjan

Nogal verschillende reacties betreffende het wel - of niet storten ‘in het jaar’ dat je kind 15 jaar wordt op de Florijnenvloot rekening.

In hoeverre heeft het zin om 1000 of 2000 euro te storten plm 4 maanden voordat de rekening afloopt?

Gr. Marjan

• Nancy

Het is beslist geen onzin verhaal om even snel 1900 euro over te maken en er 15% bonuspremie op te krijgen. Ik heb het ook gedaan. Ik ontdekte in november 2010 dat de florijnenvloot van mijn zoon zou aflopen in januari 2011 wanneer hij 15 zou worden. Ik zag op een afschrift dat je tegenwoordig 2000 euro per jaar kon inleggen. Ik heb in november 2010 nog 1800 euro overgemaakt en in januari 2011 2000. Terwijl ik zoveel nooit spaarde voor hem. Ik heb zojuist op internetbankieren gekeken en inderdaad. Er is 15% bonus bijgeschreven. Door die snelle extra inleg van 3800 euro heeft hij 570 euro extra bonusrente/premie ontvangen. Toch een I-pad!

• justin

hoi, weet iemand wat de actuele rente is van de abn florijnenvloot rekening??

ik ben al een tijd aan ‘t zoeken, maar kan ’t niet vinden,

alvast bedankt,

justin.

• Anneke

Hoi Allemaal,

Mijn zoon wordt in dec 2011 ook 15 jaar

nu lees ik verhalen van even extra geld storten

ivm de 15% rente

Maar is het niet zo dat de rente per jaar gaat en niet per maand?

Ook lees ik dat de ABN zelf een rekening opent en het bedrag daar opstort

op zich niks mis mee maar kan je het er kosteloos afhalen als je het geld elders storten wilt?

groetjes Anneke

• angela

Anneke Schreef:

——————————————————-

> Hoi Allemaal,

> Mijn zoon wordt in dec 2011 ook 15 jaar

> nu lees ik verhalen van even extra geld storten

> ivm de 15% rente

> Maar is het niet zo dat de rente per jaar gaat en

> niet per maand?

>

> Ook lees ik dat de ABN zelf een rekening opent en

> het bedrag daar opstort

> op zich niks mis mee maar kan je het er kosteloos

> afhalen als je het geld elders storten wilt?

>

> groetjes Anneke

• angela

voor zover ik weet kun je per jaar max . 2000 euro storten .

doe je dit zeg maar een week voor zijn verjaardag , dan wordt dit bedrag bij het totaal bedrag geteld en over dit totale bedrag ( incl die 2000) krijg je de bonus premie van 15 % rente ,

er wordt normale rente berekend over wat er het afgelopen jaar totaal op de rekening staat plus de normale rente van over de week dat er 2000 op staat .

• c.g. pon

ik wil het geld opnemen en rekening opheffen voor mijn kleinkind genaamd s.e. Roskam, de rekening is in der tijd door mij geopend ten gunste van haar. Kunt u mij berichten hoe te handelen