Klachten over banken

  • corrie

    Hallo Sandra,

    Ja, je kunt je beklagen bij de AFM Autoriteit Financiële Markten.

    Of ze wat voor je kunnen doen weet ik niet.

    Ik heb me daar ook gemeld, uiteraard inzake onze criminele vriend de ABN

    groetjes,

    Corrie

  • Owen

    Ik zie daar echter lang niet alle bankrekening bij staan. De betaalrekening van SNS Bank bijvoorbeeld niet en die van Friesland Bank, RBS en Regio Bank mis ik ook.

  • daveh00

    Van de ABN AMRO hoef je niets goeds te verwachten!!

    Men houdt iedereen aan allerlei regeltjes en termijnen behalve als het om de bank zelf gaat.

    De ABN AMRO heeft maar één goede hypotheek

    De ABN AMRO heeft maar één goede verzekering

    De ABN AMRO heeft maar één goede bankrekening EN DAT is

    GEEN hypotheek van de ABN AMRO

    GEEN verzekering van de ABN AMRO

    GEEN bankrekening van de ABN AMRO

    Want hun service en klantvriendelijkheid is bar en boos!!

    O sorry, ze hebben wel een goede bankrekening dat is namelijk hun eigen bankrekening want die wordt wel goed gespekt over de rug van hun klanten en met miljarden van de Nederlandse belastingbetaler

  • daveh00

    Van de ABN AMRO hoef je niets goeds te verwachten!!

    Men houdt iedereen aan allerlei regeltjes en termijnen behalve als het om de bank zelf gaat.

    De ABN AMRO heeft maar één goede hypotheek

    De ABN AMRO heeft maar één goede verzekering

    De ABN AMRO heeft maar één goede bankrekening EN DAT is

    GEEN hypotheek van de ABN AMRO

    GEEN verzekering van de ABN AMRO

    GEEN bankrekening van de ABN AMRO

    Want hun service en klantvriendelijkheid is bar en boos!!

    O sorry, ze hebben wel een goede bankrekening dat is namelijk hun eigen bankrekening want die wordt wel goed gespekt over de rug van hun klanten en met miljarden van de Nederlandse belastingbetaler

  • c.n. van lieshout

    In oktober 2011 i.v.m. ten onrechte “inslikken” van bankpas, naar ING Valkenswaard gegeaan. Ik woon zelf in Belgie. Na ca. 10 dagen zou ik nieuw pasje ontvangen, niet dus.

    Na ruim 3 weken, deze weken kun je geen geld krijgen, pas ontvangen. Werkte niet. Na diverse bezoeken bij kantoor Valkenswaard en Eindhoven, ontving ik in januari 2012 een 4e (!) pasje. Hoera, dit werkte naar behoren.

    Kon er echter slechts korte tijd gebruik van maken. Zie vervolg.

    Carl.

  • rente

    Banken die hun regels stellen

    Er zijn ook banken die met de stille trom de nederlandse markt willen verlaten. Vorig jaar een hypotheekbank en dit jaar de AKbank. Deze bank beeindigde op eigen houtje alle lopende depositocontracten en “bood” de spaarders een “compensatie”.

    Ik heb (en vele andere met mij) wel schade geleden door dat de AKBank mij pas begin april geld uitbetaalde daar waar andere spaarders dat al eerder kregen en daardoor nog voor een deposito konden kiezen met een rente die hun renteverlies vrijwel geheel kon compenseren.

    Het is toch te gek voor woorden dat een bank eenzijdig een overeenkomst zonder boete en op hun eigen voorwaarden kan beeindigen. Als ze dat tevoren hadden geregeld in het contract en/of algemene voorwaarden had men nog kunnen zeggen “u had het kunnen weten” maar daar is in het geval van de AKBank absoluut geen sprake van. Men heeft gewoon achteraf de regels gedicteerd voor haar haar klanten.

    Kijkt u ook maar eens in de voorwaarden van uw eigen bank 10 tegen 1 dat daarin niets staat over welke boete uw bank moet betalen als zij plotsing er mee wil stoppen…… Ook uw bank kan dus in voorkomende gevallen zijn eigen regels achteraf bedenken……

    De AKBank regeling rammelt en niet toevallig valt hij op alle punten in het nadeel van de consument uit en in het voordeel van de AKBank :

    * de klanten worden veschillend behandeld, men gaat uit van de rente op een peildatum die maanden ligt voor het moment dat je je geld terug krijgt; dat dan de rente flink gedaald is “niet van belang”

    * men past voor de compensatieregeluing de rente van de de banken toe die dan de hoogste rente geven toe i.p.v. de keuze vrijheid van de consument te respecteren en uit te gaan van een gemiddelde rente,

    * men rond de resteerde looptijd van je deposito in het voordeel van de AKBank af naar boven,

    * men compenseert geen verloren rente dagen door overboeking en herplaatsing,

    * men betaalt geen boete zoals consumenten dat in een vergelijkbaar geval wel zouden moeten (het gemiddelde is 1,3% van de hoofdsom per niet afgemaakt jaar zo blijkt uit het onderzoek van de Consumentenbond eind 2011)

    Nog gekker is het dat je als consument geen echte mogelijkheid hebt je hiertegen te verweren. Een gang naar de rechter kan maar wie doet dat op eigen houtje?

    De AFM en DNB geven geen thuis want ze mogen “niet bemiddelen”

    Het Kifid brengt alleen een niet bindend advies uit.

    Het is een schande dat Nederland volgebouwd is met instanties die als het er op aankomt niets voor je “mogen” doen…..

    Als de AKBank hiermee wegkomt staat de deur open voor banken hetzelfde te doen: eenzijdig hun contracten te staken -deposito's, leningen, hypotheken, kredieten ect. We gaan het allemaal meemaken….. als men niet meer genoeg winst maakt. Het ei van Columbus is dan: de bank maakt zijn eigen regels achteraf en komt er mee weg…..

    Het is te hopen dat de Consumentenbond (die een aktie is gestart) daar een stokje voor gaat steken en voor de spaarders die schade hebben geleden dat zijn die door AKBank aangevuld krijgen.

    Een depositocontract=een depositocontract de voorwaarden die daarin staan moet ook de bank respecteren en compenseren betekent niet alles naar je zelf toerekenen wat de AKbank doet en de zaak afwikkelen met gelijkwaardige contractpartijen de Bank en de Consument zijn uitgangspunten die het bij de rechter altijd goed doen.

    Kans van slagen is dus een reele optie en als de Consumentenbond namens alle depositohouders hier een rechtzaak van zou maken gaat het plotseling ook nog eens om een hoog bedrag want ik vermoed dat er tyoch wel gauw een paar duizend depositospaarders bij de AK-Bank zullen zijn geweest.

    rente

  • tegenspreker

    “Ik heb (en vele andere met mij)”.

    Even op een rijtje zetten wie die anderen ook alweer waren:

    rente, deposito, bankzitter, frans…………………..

  • Geschiktheidstoets

    GESCHIKTHEIDSTOETS

    Geschiktheidstoets

    De geschiktheidstoets voor commissarissen die onder de Wet financieel toezicht vallen, is gebaseerd op de Beleidsregel deskundigheid 2011 en gaat in per 1 juli 2012. Omdat het praktisch niet mogelijk is alle commissarissen in enkele maanden te toetsen, is een overgangsmaatregel afgekondigd. Daardoor moeten alle commissarissen uiterlijk 31-12-2015 op geschiktheid (het inmiddels door DNB gehanteerde equivalent voor deskundigheid) zijn getoetst.

  • Romie

    Heeft iemand ervaringen met het openen van een bankrekening via Onlinebankrekeningopenen.nl? Zit nu bij abn maar wil overstappen naar een andere bank. Tips zijn ook welkom. Wie kan helpen? Graag hulp.

  • Hadjememaar

    Direct ervaring met die site hebe ik niet.

    Lijkt me ook niet nodig.

    Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren van bank gewisseld.

    Twee keer noodgedwongen en nog een paar keer uit vrije wil.

    Je kunt gewoon zelf uitzoeken welke bank het beste bij je past. Via de website daarvan kun je vrijwel alles regelen. Je moet gewoonlijk nog wel op papier e.e.a. toesturen maar dat zal bij zo'n tussenwebsite niet anders zijn.

    De “problemen” bij het omschakelen naar een andere bank worden meestal flink overschat. Het is echt heel eenvoudig en het kost maar weinig tijd.

    Veranderen van energieleverancier is al ingewikkelder…………