Postbank Pinpas Fraude

• Nico

Hallo,bij mij is het zelfde overkomen gestoord en afgepint het is al bijna 1 jaar k heb bankrekening van iemand anders en k moet van Ing ook €3700 krijgen me spaargeld hebben ze gewoon geplundert egt geen veilige bank ze kunnen gewoon je rekening plunderen niet verwacht van ing.voor een onschuldige word je als schuldige gezien nouw weet ik egt niet wat ik moet doen k heb al aangifte gedaan, moet binnenkort voorkomen voor verhoring omdat ik verdachte ben maar ja of ik er wat mee opschiet weet ik neit want ik wil gewoon me geld terug en een eigen bankrekening ing komt telkens met een andere lulkoek!.Is er iemand die al langer in deze dip zit of hoe je het de beste kunt oplossen? enige tips waar ik naar toe kan stappen? dit is de eerste keer dat ik te maken heb gekregen met de politie en rechters enz.

K hoop dat iemand mij kan adviseren.

Met vriendelijke groet.

• remko

Het is wel typisch dat ik steed maar de ING voorbij zie komen. Mijn zoon heeft vrijwillig zijn pas aan een vriend gegeven (wist niet dat dit zou gebeuren, maar toch stom). En daardoor zijn wij aansprakelijk en kunnen 5000 eurie terug betalen. Alleen omdat de pas door die vriend gebruikt is en weer door is gegeven gaan wij nu dus die vriend aansprakelijk stellen, want hij heeft nog steeds de pas niet terug gegeven.

• de visser

Tja ook wij hebben een vet probleem. Vandaag een brief waarin onze dochter wordt beschuldigd van FRAUDE. Er zou 3150 op haar rekening zijn gestort en weer verdwenen. Geen bamkafschrift te bekennen waar dit op terug te zien is, wel worden wij nu door een deurwaarder gemaand te betalen.

Vreemde zaak en ontzettend boos,en enz tegenover de ing. Moeten wij als ouders bewijzen waar het geld id en terugbetalen. Verrijkt een medewerker van de ing zich soms door fraude te plegen????

• sita

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen aan een voorbeeldbrief voor bezwaarschrift in te dienen bij de ing. Er is fraude met mijn pas gepleegd en de ing ziet mij als verdachte. Nu moet ik alles terugbetalen. Alvast mij dank.

Gr.

Sita

• Anoniem

Jeetje, wat een ellende.

Onlangs zijn mijn beide rekeningen geplunderd. Blijkbaar zijn ze achter de pincode gekomen van de pas waarmee ik betaalde (ABN). Deze hebben ze later gerold en geld opgenomen of rekening geplunderd. De andere pas ING hebben ze ook gerold, daarmee heb ik niet betaald, maar toch hebben ze de rekening geplunderd?! En nee, er zat geen pincode in mijn portemonee!

Commentaar ABN: we hebben geen onregelmatigheden in de transactie ontdekt. Er is met uw pas betaald en gebruik gemaakt van uw pincode. Wij kunnen niets voor u doen.

De rekening is binnen een tijdsbestek van een uur geplunderd, vanwege de hoge bedragen achter elkaar was opname tijdelijk geblokkeerd (systeem beveiliging) anders hadden ze tot de max limit kunnen gaan. Doch voor ABN geen overtuigend bewijs en wijzen mezelf aan voor dader of…?

ING: we stellen een onderzoek in, na zes weken krijgt u bericht.

Ik kan nu al bijna raden wat voor bericht er komt, na het lezen van jullie verhalen.

Weg vakantie (gebeurde in het buitenland, Duitsland) En om mijn rekeningen weer aan te vullen, weg spaargeld dat voor collegegeld was bestemd. Dat wordt twee maanden droog brood eten. Maar dat deert de bank niet, die schuiven alles op onvoorzichtigheid. Maar hoe voorzichtig kun je zijn? als je zakken worden gerold? als ze op een slinkse wijze aan je pincode komen? (meer dan je hand ervoor kun je vaak niet doen… of niet betalen?

Ik ben er behoorlijk bedroefd onder en het vertrouwen in de banken kwijt. Slachtoffer zijn van georganiseerde criminaliteit vergeet je niet gauw.

Doch laar ik het er niet bij zitten en ga die commissies proberen te raadplegen ook al is het een lange weg.

Bedankt voor jullie verhalen en tips.