Postbank Pinpas Fraude

• janet

Onze pas is geskimmed en er is geld gepind in Brazilie. Ik had zelf al maatregelen genomen, ik heb mijn pas gelijk geblokkeerd. Dus de schade viel mee. Ik werd later gebeld door de ABN, verontschuldigingen werden aangeboden en het geld word binnen 48 uur teruggestort. Dus zo kan het ook. Niet zo netjes van de ING.

• rinaldo

ik ben ook de dupe geworden van zo iets er is het zelfde met mij gebeurt en de ING die ziet mij als hoofd verdacht terwijl ik ook bedrijven rekening bij hun heb en

wat ze gedaan hebben is all mijn rek geblokkeerd zelfs de bedrijf reken zoals me privé rek en nu kom ik in de financle knoop door de ing want die zeggen dat ik geld heb op genomen met de bank

pas en de politie al doe je aangifte van diefstal van je bank pas doen hun er ook niets mee ik ben all 3 weken bezig met een zaak hier naar

want door het gedoe met ing kan ik niet eens mijn rek gebruiken of inloggen en het fraude wat ik gehoord heb gebeurt binnen de ing want bij de ander banken gebeuren dat niet zoals ik bezig ben omdat ik een bedrijf heb in het verkopen van beveilig systemen heb ik de stoute schoenen aan gedaan om het te onderzoeken en dit gebuurt vaak in de regio Amsterdam en Rotterdam de bank fraude .en de ing wil nooit naar de klant die klant luisten of bekijken naar de feiten die sturen je alleen een bericht op dat het 7 jaar duurt voor je weer clean bent en je hebt kans dat geen enkel ander bank je aan neemt en waar in de ing goed is om je rekening leeg te hallen inclusief je spaar geld en je bedrijf rekening daar ben ik achtergekomen omdat mijn opdracht geven mij geld toe stuurde en ik keek naar me msn budie en me rek bleef 0000 euro aan geven dus ik vind de ing een slechte bank vroeger een goed bank nu niet meer omdat ze geen in patie hebben met mensen die hun huur of tel rek betalen .

als er mesen zijn met deze klachten wil ik meer horen want ik wil dan samen naar een commissie stappen of stappen onder nemen tegen de ing bank en daar mee confronteren

• Adrie3

Iemand die zijn pas verliest, met pincode heeft weinig recht van spreken. Zeker als hij niet opmerkt dat hij zijn pas kwijt is en dus nog tot blokkeren over gaat. Je kunt dan niet zeggen dat er maar een bescherming ingebouwd moet worden. Die bescherming is er al: de pincode + de mogelijkheid de pas te blokkeren. Ik ben voorstander van het ruimhartig compenseren van slachtoffers van pinpasfraude die zorgvuldig met pas en pincode omgegaan zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat banken deze mensen ruimhartig compenseren. Dat doet ze in het belang van het vertrouwen in het systeem, en dat werkt prima.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de eerste de beste die met een verhaal naar zijn bank gaat direct geld teruggestort krijgt. Er moet daadwerkelijk sprake zijn van pinpasfraude, en zorgvuldigheid moet in acht zijn genomen. Het verliezen van en pas mét pincode valt daar natuurlijk niet onder. Dan zou het eind zoek zijn, en stort het systeem echt in.

• aisha

Ik ben kort geleden mijn pinpas verloren . wou me inloggen op mijning.nl en kwam er toen achter dat er gebruik werd gemaakt van mijn bankpas.

ik weet zeker dat ik de enigste persoon ben die mijn pinpas heeft. mijn eigen geld is er van af gehaald . en er zijn duizende euros erbij gezet en daarna

weer eraf gepint met mijn pinpas. terwijl nogmaals alleen ik de gene ben die mijn pincode heeft.. dit is al de 2de keer dat het gebeurt. de eerste keer

was het bij de abn amro . toen ben ik bij ing gegaan omdat ik dacht dat de beveiliging bij abn amro niet zo goed was. ik weet niet wat ik moet doen.

ik kan niet bij mijn bank of internetbankier. weet iemand wat ik kan doen? ik heb al aangifte gedaan. maar kan geen nieuwe bankpas aanvragen van wegen een

onderzoek.

• Tjidze Scheltinga

Geachte lezers;

Ik durf te zeggen dat wat mijn betreft banken grote hufters zijn,die met onze bonussen er vandoor gaan.

Als twee vechten om een been gaat de 3 de ermee heen..

Tip pin voortaan bij een beveiligde pin automaat,neem niet onnodig je pinpas mee.

Neem het geld mee wat je denkt nodig te hebben voor de hele week.

Laat je pinpas zo nodig thuis in een kluis.

Als je oudere ouders heb die niet zo goed met een computer over weg kunnen bijvoorbeeld dat ze niet kunnen pinnen vanwege hun technische opleiding

Help ze ze dan,vooral als ze grote aankopen moeten doen.

Ga zelf over je eigen financiën.

Alles laten automatiseren zoals rekeningen van bijvoorbeeld gas licht huur telefoon verzekeringen etc zijn niet verplicht in deze maatschappelijke graaicultuur,die de hoge heren zelf hebben gemaakt.

Boycot de bank de waarmee je ontevreden bent en vermijd pinnen bij winkels etc en betaal zoveel mogelijk contant

Succes; Tjidze

• Sher

Ik wil hierop reageren

Lang verhaal in het kort.

Ik ben in maart 2010 mijn pinpas kwijt geraakt.Ik had het zelf niet door hoe en wanneer waar dit gebeurde,pas toen in ging inloggen op MIJN ING was het geblokkeerd.Wat bleek er is gefraudeerd met mij pas.En volgens ING is het mij schuld ‘'had ik maar beter op me spullen moeten letten’'.

Zit dus al sinds maart gewoon met lege handen te kijken en wachten ect ect.

Dat is ING dus.Zonder geld en diep in schulden zitten.

rinaldo Schreef:

——————————————————-

> ik ben ook de dupe geworden van zo iets er is het

> zelfde met mij gebeurt en de ING die ziet mij als

> hoofd verdacht terwijl ik ook bedrijven rekening

> bij hun heb en

> wat ze gedaan hebben is all mijn rek geblokkeerd

> zelfs de bedrijf reken zoals me privé rek en nu

> kom ik in de financle knoop door de ing want die

> zeggen dat ik geld heb op genomen met de bank

> pas en de politie al doe je aangifte van diefstal

> van je bank pas doen hun er ook niets mee ik ben

> all 3 weken bezig met een zaak hier naar

> want door het gedoe met ing kan ik niet eens mijn

> rek gebruiken of inloggen en het fraude wat ik

> gehoord heb gebeurt binnen de ing want bij de

> ander banken gebeuren dat niet zoals ik bezig ben

> omdat ik een bedrijf heb in het verkopen van

> beveilig systemen heb ik de stoute schoenen aan

> gedaan om het te onderzoeken en dit gebuurt vaak

> in de regio Amsterdam en Rotterdam de bank fraude

> .en de ing wil nooit naar de klant die klant

> luisten of bekijken naar de feiten die sturen je

> alleen een bericht op dat het 7 jaar duurt voor je

> weer clean bent en je hebt kans dat geen enkel

> ander bank je aan neemt en waar in de ing goed is

> om je rekening leeg te hallen inclusief je spaar

> geld en je bedrijf rekening daar ben ik

> achtergekomen omdat mijn opdracht geven mij geld

> toe stuurde en ik keek naar me msn budie en me rek

> bleef 0000 euro aan geven dus ik vind de ing een

> slechte bank vroeger een goed bank nu niet meer

> omdat ze geen in patie hebben met mensen die hun

> huur of tel rek betalen .

>

> als er mesen zijn met deze klachten wil ik meer

> horen want ik wil dan samen naar een commissie

> stappen of stappen onder nemen tegen de ing bank

> en daar mee confronteren

• rodjan

er moet hier egt wat aan gedaan worden..ing is niet goed beveiligd.t zelfde is mij ook overkomen.

was voor 2 jaartjes naar suriname.voordat ik vertrok ing gebeld dat ik me pasje kwijt ben en dat ze me rekening nr moeten blokeren.ik heb toen geen aangifte gedaan voor verlies van mij pin pas want ik ging tog weg nou ik ga vanuit dat ze dat gedaan hebben.ben toen naar suriname gegaan ben na 2 jaren weer terug gekomen k belde ing op om een nieuwe pinpas aan te vragen,blijkt dat er vet gefraudeerd mee is.ben bezig met een rechtzaak heb ook een advocaat ingeschakkeld..hopelijk doen ze hier wat aan want dit kan nie.iemand die niks mee te maken heeft met fraude worden als een crimineeel aangezien en die hard voor zn poen werk komt nog eens in de schulden.hoop dat de politie ook hier wat aan doet.en de echte criminelen oppakken

• kisto

hoi sherr..zoals je ziet staat mijn verhaal ook hier op de site ..datum 24-01-2010

• roepie

Hallo, ik heb pas geleden ook mijn ingpas verloren en er is fraude mee gepleegd. Ik had er gelukkig een paar euro op staan, maar de criminelen hebben 2500 euro opgestort en weer gepind. De bank is een onderzoek bezig en zegt dat ik toch verantwoordelijk ben en moet gaan betalen. Ik ben toch het slachtoffer, of niet? Ik ben er echt kapot van. Ik wilde dit met jullie delen.

Groetjes

Roepie

• arkam

Bij mij is precies hetzelfde gebeurd al vele anderen,, bij mij is er geld ingestort en weer eraf gehaald waarvan ik niks weet,

alleen wat ik weet dat mijn ING bank is geblokkeerd met mijn geld?

Nu heb ik incasso gekregen zonder dat ik er iets te maken heb :S,,,

Weet iemand raad?