Als oud-ondernemer moet ik nu deels leven van mijn spaarcenten. In deze tijden wil ik die graag bij een bank weg zetten tegen een vaste rente. En dat voor een aantal jaren. Natuurlijk ga je dan de banken vergelijken wat betreft de hoogte van het rentepercentage. En dat verschilt… de keuze lijkt dan snel gemaakt. Let echter op!!

Ik dacht met de SNS Lijfrentespaarrekening (banksparen) een passend product te hebben met een hoge rente. Er is daarbij namelijk sprake van een ‘vaste rente’. Echter (!) in de kleine lettertjes in ‘Productvoorwaarden SNS lijfrente Sparen’ van de SNS Bank staat: ‘4.3 De Bank behoudt zich het recht voor de rente en de gehanteerde berekeningsmethode te allen tijde met onmiddellijke ingang te wijzigen.’ Anders gezegd de vaste rente waar je op rekent bij dit product van banksparen is helemaal niet zo vast als verteld wordt. De SNS-medewerkers/sters die ik sprak ontkenden in eerste instantie en nadat ik hen gewezen had op de tekst stellen zij ‘maar dat komt nooit voor…’.

Waarom zou die tekst in de kleine lettertjes staan? De SNS-bank maakt op mij geen betrouwbare indruk!