Geld over maken met BKR

• piet

Hoe werkt het systeem..

Ik heb een groot geld bedrag geleend bij een bank in nederland alweer jaren terug…persoonlijk krediet

Ik heb een jaar lang iedere maand trouw afgelost

Op een gegeven moment ben ik in een hele nare situatie gekomen en heb ik mijn land Nederland moeten verlaten op stel en sprong…

Ik sta al jaren niet meer ingeschreven in nederland en ben ook nooit meer terug geweest

Ik kon daardoor ook die persoonlijke lening niet meer terug betalen en inmiddles heb ik een nieuw leven opgebouwd in een land buiten Europa..

Ik zal zeker nu een hele dikke BKR notering hebben en de bank/krediet verstrekker wil nog altijd een zeer hoog bedrag van mij ontvangen,maar aangezien ik niet meer in Nederland woonachtig ben staan zij voor als nog met lege handen.

Ik wil nu een andere lening terug betalen aan een vriend van mij in Nederland..Ik wil nu met mijn buitenlandse bank rekening een flink bedrag overmaken naar zijn nederlandse bank rekening ,die uiteraard niet gelinked is aan de bank van mijn krediet verstrekker..

Toch maak ik mij zorgen dat als ik deze transactie ga doen het eventueel mogelijk is dat de bank waarvan ik schuld heb openstaan deze transactie kan onderscheppen en of laten bevriezen omdat zij eerst hun geld teug willen voor dat ik vrienden ga terug betalen..

Ik wil nog altijd met de bank om de tafel maar pas weer als ik weer definitief in nederland kan wonen.

Mijn vraag is als bedragen door een niet in nederland woonachtige nederlander vanuit een buitenlandse bankrekening worden over geboekt naar een andere nederlander met een nederlandse bankrekening..Kijkt men dan ook of die nederlander die dat geld verstuurd nog eventueele schulden en dergelijke heeft openstaan bij nederlandse banken?of werkt het zo niet

Mvg,

Piet

• jan

Achter een kredietverlenende instelling zitten natuurlijk ook nog andere partijen, waaronder spaarders, die benadeeld zijn door het het niet terugbetalen van de lening. Men kan het BKR gemakkelijk afschilderen als een hinderlijk instrument, maar uiteindelijk bestaat het ook ter bescherming van gewone consumenten.

Voor het geschetste probleem zijn zoveel oplossingen voorhanden, die laat ik maar onbesproken. Ik kan me ook niet voorstellen dat het uitsluitend om het geschetste “probleem” gaat.

Ik maak me er zorgen over, dat terugbetaling van de schuld aan de bank kennelijk helemaal geen probleem is. Kennelijk is die terugbetaling alleen gekoppeld aan de mogelijkheid of de schuldenaar weer in Nederland kan komen wonen.

Mijn vraag is eigenlijk of wij deze schuldenaar hier nog wel terug willen hebben.