De AKBank vertrekt uit Nederland. Dat kan natuurlijk maar wat niet kan is dat ik en met mij veel mensen met een doorlopend deposito daardoor honderden en soms wel duizenden euros aan rente mislopen.
Het depositocontract zegt dat de rente vast staat tijdens de gehele looptijd. Nu de AKBank vertrekt verbreekt met alle depositocontracten voortijdig.
Dat mag niet. Het is gewoon het negeren van een overeenkomst of te wel contractbreuk.
Nergens in uw eigen voorwaarden staat dat dit maag en ook de wet staat dit niet toe.
Met een zelf bedachte compensatieregeling geeft de AKBank een kleinstukje van dit renteverlies terug maar wat ze er niet bijzegt is dat de bank gewoon rente moet betalen tot aan het einde van het depositocontract.
Er zullen vast nog een hoop meer mensen zijn die bij AKBank een deposito hebben dat de AKBank nu eenzijdig beeindigd. De schade aan gemiste rente in groot. Meld uw klacht dus bij de Consumentenbond zodat ook die in aktie kan komen.
De consumentenbond heeft inmiddels vanaf 31 maart 2012 een meldpunt heeft ingericht op het internet voor benadeelde AK Bank klanten. Alle klanten die benadeeld zijn kunnen zich daar aanmelden zodat de consumentenbond daarop in aktie kan komen. Doe dit uiterlijk 15 april. Zie: http://www.consumentenbond.nl/campagnes … lden/home/
Mijn advies is doen wat het kan niet zo zijn dat banken voor wie het voordeliger is gewoonweg uit Nederland te vertrekken dat zouden kunnen doen zonder dat ze netjes aan hun verplichtingen zouden moeten voldoen. Als dat kan is pas echt het hek van de dam!
rente