Hallo lotgenoten,
heb eind september 400 euro overgeboekt van mijn duitse rekening bij de Volksbank naar mijn nederlandse rekening bij de ABN. het geld was direct van mijn duitse rekening afgeboekt, maar na 5 weken nog steeds niet op mijn rek. bij de ABN.
Om uit te zoeken waar mijn geld gebleven was moest ik de Volksbank 30 euro! betalen. Zonder mijn opdracht zou er niets gebeuren, geld kwijt dus! Geef ik - met het mes op de keel - opdracht uit te zoeken waar mijn geld is, wordt er maar liefst 70 euro van mijn duitse rekening afgeboekt. Navraag leert mij dat de ABN de Duitse bank opdracht had gegeven dat ook zij 40 euro wilde hebben (waarvoor eigenlijk?). De volksbank heeft dit zonder mijn toestemming overgemaakt. Klaarblijkelijk beslissen de banken tegenwoordig wie er geld van jou krijgt. Er wordt dus zonder opdracht of enige vorm van kennisgeving geld van je rek. afgeschreven.
De ABN meent dus dat ze geld van jouw buitenlandse rekening kunnen plukken zonder dat zij daartoe gerechtigd zijn.
Waar gaat het naar toe als banken beslissen wie geld van jou krijgt en wie niet. Ik dacht dat de klant zelf uitmaakt wie hij wel en niet moet betalen, toch?
En denk nu maar niet dat - na het betalen van 70 euro - dat ik nu (6 weken later) mijn 400 euro heb.
Die heeft de ABN zelf gehouden!