Gladstrijken rekeningen

• Joop

Ik heb 2 betaalrekeningen bij de ING. Op 1 sta ik rood en de ander heeft de ING geblokkeerd. Elk bedrag dat op deze rekening wordt bijgeschreven wordt door de ING eigenhandig overgeboekt naar de rekening waar ik rood op sta. Dit doen ze net zo lang tot dat het roodstaan is opgeheven. Zodoende heb ik niet de mogelijkheid om een belastingschuld te voldoen want elk bedrag dat ik hiervoor wil reserveren wordt door de ING “ingepikt”. Nu is mij verteld dat de belastingdienst i.g.v. schulden altijd vooraan in de rij staat en als eerste moet worden bediend. De ING ontneemt mij dus de mogelijkheid om mijn schuld aan de belastingdienst als eerste in te lossen. Is dit handelen van de ING correct ?

• Peter

Raar verhaal over die betaalrekeningen. Ik vraag me af of dit zomaar kan, wat staat er in hun voorwaarden voor deze betaalrekening ?

Waarom is die ene rekening geblokkeerd en wat is hierover naar jou gecommuniceerd ?

• Hadjememaar

Ik denk dat dit zomaar kan.

Het is aan de belastingdienst om die eerste plaats op te eisen. Dat zullen ze waarschijnlijk daar doen waar de stortingen vandaan komen.

• axel

Het kan inderdaad, daarom moet je om dezelfde redenen nooit een spaarrekening openen bij dezelfde bank als je betaalrekening.