fraude op rekening ING

• J. Vlottes

Onze zoon is er vrijdagmiddag ( 1 april ) rond 15.15 uur achtergekomen dat zijn pinpas verdwenen is. Bij het nakijken via internet op zijn rekening bleek er €3000 gestort te zijn en dezelfde dag om 23.57 is er €1000 gepint en precies 1 minuut later nog eens €250 bij de rabobank in Amersfoort. Na telefonisch kontakt mer de alarmlijn van de ING werd ons meegedeeld dat onze zoon verantwoordelijk is voor de €1250 die gepint is. Aangifte gedaan bij de politie zaterdag 2 april die de zaak in onderzoek zou nemen. Graag komen wij in kontakt met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.

• axel

Kijk eens op de sites van Tros Radar en Vara's Kassa daar staan ook wel eens van deze dingen en natuurlijk Tros Opgelicht. Sterkte met deze ellende, nou ja voorlopig sta je in de plus want de rest zijn toch oplichters?

B)

• Erik

Jorge Schreef:

——————————————————-

> Kijk eens op de sites van Tros Radar en Vara's

> Kassa daar staan ook wel eens van deze dingen en

> natuurlijk Tros Opgelicht. Sterkte met deze

> ellende, nou ja voorlopig sta je in de plus want

> de rest zijn toch oplichters?

>

> B)

Dit is wel wat overtrokken vindt u niet ?

• Laura

Leest u alstublieft mijn bericht van 1 april jl. En ga nog eens intensief met uw zoon in gesprek. Waarschijnlijk heeft hij om wat voor reden dan ook hetzelfde gedaan als mijn zoon en durft hij dit niet toe te geven. De fraude van het storten op zijn rekening gebeurt buiten medeweten van uw zoon, maar ze kunnen het er nooit afhalen zonder dat ze de pincode weten.

Sterkte!

• joke hoofdman

goedendag

In deze nachtmerrie zitten wij vanaf 23 januari.

Mijn zoon kreeg een brief van de ING dat hij geld had verduisterd van de ING bank het zou gaan om 2480 euro. Dit geld is er 23 januari vanaf gehaald iets voor 12.00 uur en iets na 00.00 uur.

Hij moest zorgen dat hij dit geld terug ging geven. Maar hij had dit helemaal niet. Het rare was dat zijn pin pas in zijn portemonnee zat.

Ik ben gaan bellen, naar het fraude team. Ja sorry uw zoon is verantwoordelijk, Maar het geld is opgenomen in Almere wij wonen in Rotterdam.

Ik heb gevraagd kan het niet zo zijn dat er iemand van de ING bank zelf aan het rommelen is. Nee natuurlijk dat kon niet.

Mijn zoon staat nu voor 8 jaar als frauddeur te boek, hij kan niet bij zijn rekening enz. Wij hebben nu een advocaat ingeschakeld en zijn aangifte gaan doen bij de polite.

Mijn zoon was werk zoekend, door deze ellende lukt het slecht.

Ik heb van het fraude team te horen gekregen, dat het in die periode bij 20 jongeren in de leeftijd van 18 jaar tot 21 jaar is gebeurd.

Er is een kraak geweest bij de bank dit geld is verdeeld over rekeningen, dit wordt er binnen een dag weer afgehaald en wij zitten met veel problemen.

Ik hoop dat er veel meer ouders dit mee maken dat kunnen we er wat mee.

Ik heb Kassa,oplichting, de krant enz in geschakeld maar je hoort er weinig van terug

joke

• joke hoofdman

Ik dacht ook dat dit niet kon, maar het is wel degelijk waar, je gaat aan je kind twijfelen. Maar hij had zijn pas nog bij hem.

Twee weken later heb ik net gedaan of ik mijn pincode kwijt was. Ik wilde weten of de pincodes bij de bank waren opgeslagen, en ja hoor ik kon kiezen, of mijn oude pin code of een nieuwe.

Dus wie zegt mij dat er niet iemand van intern zit te rotzooien met de rekeningen\

joke

• Lisa

Mij is precies het zelfde overkomen afgelopen woensdag. Ook bij mij ging het om 3000 euro, maar er is niks afgehaald omdat de rekening op tijd geblokkeerd werd. Met ING gebeld, maar die ziet niet in dat ik slachtoffer ben, die denkt alleen dat ik topfrauddeur ben en is vergeten dat ik klant ben. Bij de politie geweest maar snapt er ook niks van. Nu afwachten, want de ING zegt niks.Ik kan niet meer bij mn geld, maar heb wel rekeningen te betalen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zou ook graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Wellicht dat we samen kunnen spannen tegen de ING. Ik zie dat er geen mogelijkheid is om J Vlottes en Joke Hoofdman een privemail te sturen dus ik zou willen vragen of zij met mij contact kunnen opnemen om ervaringen uit te wisselen en wellicht tot een oplossing te komen. Mijn email adres: lisa_vd_berg@live.nl.

• rainier en jorie waterkoort

Onze dochter maakt nu hetzelfde mee. 6 mei kwam zij er achter dat haar pinpas is gestolen en belde de ing en kreeg te horen dat haar pas was geblokkeerd omdat hiermee fraude was gepleegd. Zij was aansprakelijk en moest het geld terugbetalen volgens de vrouw die zij aan de lijn had. Aangifte gedaan bij de politie. Brief gekregen van de ing dat zij aansprakelijk is en dat er een incasso bureau wordt ingeschakeld. Politie zegt onderzoek gedaan te hebben maar is dood spoor. Vandaag gaan wij naar het juridisch loket en horen we wat wij verder moeten doen. Het gaat om een bedrag van 4200 euro. Hoe is het bij jullie afgelopen?

Met vriendelijke groeten Rainier en Jorie Waterkoort.

• Henrica

Wat een ellende allemaal… Ik zit in hetzelfde schuitje, slapeloze nachten en de ING blijft bij hoog en bij laag beweren dat ik te maken heb met fraudezaken… Ook ik moet een geldbedrag terugbetalen wat ikzelf niet eens heb opgenomen… doffe ellende. Ook de jurist lijkt nu vast te lopen met mijn zaak. Politie krijgt geen aangifte binnen tegen mijn rekeningnummer, hoewel de ING blijft beweren dat dit door de benadeelde wel is gedaan (wie is nu de benadeelde, ik toch ook). Hoe kan je in vredesnaam je onschuld bewijzen als de bank de onderzoeken intern houdt en niet wil deze met de politie… Wat een drama, meer kan ik er niet van zeggen. Geen idee ook wat een fatsoenlijke burger hiermee kan doen. Dankzij het blokkeren van mijn rekeningnummers, kan ik niks en dus zit hierdoor financieel omhoog….en dan verwacht de bank dat ik als zogenaamde fraudeur ook nog het bedrag dat is ontvreemd, zal terugbetalen. Het moet niet gekker worden in Nederland, dat je straks criminelen hebt rondlopen en de onschuldige in de rechtbank zitten om hun onschuld aan te tonen….pffff ik kan er letterlijk echt niet meer van slapen. Iedereen veel succes met jullie soortgelijke verhalen. Geen idee wat we kunnen doen met zn allen. Mocht er support nodig zijn bij een goed idee, dan kan er worden gemaild naar me. Alleen ook internet vertrouw ik niet meer, dus mijn mailadres zet ik niet hier neer.

• krinaldi

ik heb precies hetzelfde meegemaakt :S