!! Wederom hackers actief pas op voor uw email inbox !!

• Erik

Ik kreeg vandaag dit als kado in mijn emailbox:

Amsterdam, 25 Februari 2011

009785.

Geachte heer/mevrouw,,

De server van Mijn.ing.nl is onlangs gehackt door frauders. Op dit moment zijn wij bezig met een onderzoek en hopen wij deze hackers z.s.m. te ontmaskeren. Wat op dit moment voor u noodzakelijk is, is dat u veilig gebruik kan blijven maken van uw actieve mijn.ING.nl profiel. Door te klikken op de onderstaande link, kunt u blijven inloggen op de beveiligde website. U kunt inloggen met uw oorspronkelijke inloggegevens. Let op: Nieuw bij deze beveiligingsprocedure is het GSM nummer. Dit word gebruikt om u te bereiken als eigenaar van het internetbankieren account. Als de inlog gegevens juist zijn ingevuld, komt u uit bij het scherm: ING website (klantenservice). Dit is het einde van de internetprocedure.

Tot slot word er binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen voor de afronding van de veiligheidsprocedure. Voor eigen veiligheid raden wij u aan, na het doornemen van deze mail, op de nieuwe beveiligde website in te loggen en de bovenstaande stappen te volgen.

http://m****.in******l/beveiligingsprocedure

(Het kan zijn dat sommige computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website en niet alles meer zichtbaar is)

Let op! Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bankpapieren. Zo heeft u belangrijke informatie over uw ING bij de hand.

Hoogachtend,

ING N.V,

Amstelveenseweg 500

Amsterdam, Noord-Holland 1081 KL

Het is toch triest dat oudere mensen met dit soort misdrijven vaak de klos zijn of mensen die hier bv net wonen in nederland, je logt in en…..als je al nog wat hebt in dit land….je bent het kwijt.

Er moet toch een manier zijn om achter de feitleijke bron te komen van dit soort MISDADEN !? met broncodes en ip adres e.d ? Of gaat het via een proxyservers ? Een middel waar meestal CRIMINELEN zich achter verschuilen….

• Ger

Ja, ik word bijna dagelijks getrakteerd op dit soort ellende van hackers. Ondanks dat ik de emails doorstuur aan ING met als reactie een dank-je-wel gebeurd er tot nu toe niets aan deze vorm van criminaliteit. Gelukkig komen ze binnen in mijn spam-box dus gooi ze direct weg. Ik vrees persoonlijk dat er deze vorm van criminaliteit weinig te doen is dan ze gewoon weg te gooien en het onder de aandacht brengen van de internet-gebruikers.

Wat ik ook ontvang is dezelfde vorm van criminaliteit van ABN-AMRO en de Rabobank. Grappig, want ben hier niet eens klant. Dus ja… de criminelen zijn niet echt selectief.

Het enige wat ik hoop is dat er op een dag een werkelijk brilliant figuur opstaat die kan afrekenen met deze criminelen.