Bedrijfsleven en winkels zijn de baas over het gled ipv de overheid, dat baseer ik op het volgende . In Denemarken/danmark is men wel lid van EU, maar betaald men met deense kronen 1 euro = 7,55 Deense kronen.
De staat wenst niet de euro in te voeren en onder tussen kun je in heel denemarken in winkels bedrijven en pomp stations met euro betalen.
Ik heb de keuze van het land gerespecteerd en gewoon in Tonger bij een Deense bank Kronen gepint.
De Euro is wel gemakkelijker , maar als een land niet mee wenst ter doen en zijn eigen munt wenst te behoouden respecteer ik dat en pin ik bij de eerste bank in het desbetreffende land.
Dus straks gewoon met aan de overkant ponden uit de pin automaat. Nu er voor EU burgers een soepeler beleid is ingevoerd voor honden mee naar England is het niet uitgesloten dat ik een keer de boot op rij en oversteek
Ik bedrijp ook wel dat je op gespannen voet komt te staan met de handelsvrijheid als je als deense overheid het bedrijfsleven en de winkels gaat verbieden om euro te accepteren. Maar heb er persoonlijk moeite mee als banken en bedrijfsleven de munt van een land bepaald ipv de overheid van een land
Met vriendelijke groeten