Staatsloterij Trekking
Als je weleens meespeelt met de staatsloterij dan is deze website erg handig.
Ik win nooit wat. Ik speel al meer dan 20 jaar mee, waarvan de laatste 5 jaar met automatische incasso. Ik vindt het niet eerlijk.. Dit is toch niet meer te geloven!!!
StaatsloterijTrekking.nl Schreef:
——————————————————-
> Staatsloterij Trekking
>
>
> Als je weleens meespeelt met de staatsloterij dan
> is deze website erg handig.
>
> Staatsloterij trekking op
> www.staatsloterijtrekking.nl
Dirk-jan Meesters Schreef:
——————————————————-
> Ik win nooit wat.
Waar en niet waar, het is maar wat je onder “winnen” verstaat.
Als ik de voorwaarden lees (ik spreek niet uit ervaring) worden er telkens 6 prijzen op één eindcijfer getrokken. De kans op zo'n prijs ligt hiermee boven de 50%. Wie twee keer heeft meegedaan zou volgens de kansberekening dus één van die prijzen gewonnen moeten hebben. Het is kansberekening, geen garantie.
Iemand die 20 jaar heeft meegedaan (dat is 240x) zou volgens de kansberekening toch wel 144x zo'n prijs moeten hebben gewonnen. De kans dat er 240x helemaal niets op de loten van Dirk-jan is gevallen is hiermee onwaarschijnlijk klein.
Aan de andere kant zijn die prijzen op één eindcijfer maar 10,00 Euro of minder. Bij een lotprijs van 13,00 Euro is er dan ook feitelijk nog geen sprake van “winst”, hooguit van een “beperkt verlies”. Als hij het zo bedoelt, heeft Dirk-jan gelijk.
Om werkelijk wat te winnen ben je aangewezen op de prijs van 15,00 Euro of hoger. Maar die worden getrokken op minimaal twee eindcijfers. De kans op zo'n prijs is ongeveer 5%, met andere woorden: Na twintig keer meedoen, zou je één keer zo'n prijs moeten winnen. Wederom, het is kansberekening, geen garantie.
Na twintig deelnames ben je echter 260,00 Euro lichter. Dan is een prijs van 15,00 ook eerder verlies dan winst.