Non EU en NL rekening openen met schengen visum

• willemth

Hallo

Mijn Thaise vriendin komt 2 maal per jaar 3 maanden naar Nederland.

De overige 6 maanden is ze dus in ThailandIk wil graag een lopende rekening op haar naam openen om haar elke maand geld te storten,zoda ze daar kan pinnen

Nu doe ik het met western union dat kost me teveel vandaar dat ik het op deze manier wil doen.

Iemand ervaringen met het openen van een Nederlandse rekening met een touristen visum(schengen)?

Bij de abn amro lukt het iig niet omdat ze een bsn nr vragen.

Groetjes Willem

• Plinius

Het is weliswaar geen antwoord op je vraag maar ik zou geen geld storten op een rekening die bestemd is voor een Thaise dame.

Fijne avond nog.

• Een voordelige optie kan zijn dat je een extra (internet) rekening opent op jouw naam met een roodstandblokkade.

Let wel op bij welke bank want sommige banken hanteren een politiek dat men automatisch een bedrag mag roodstaan.

Je geeft je vriendin de pinpas en pincode waarmee zij geld kan pinnen.

• axel

Ja gewoon een extra rekening openen, ik had er indertijd 1 van de Postbank nu dus ING zonder mogelijkheid tot roodstand daar kan ze in elke pinautomaat in Thailand pinnen, vroeger was dat gratis nu moet je in Thailand bij elke pintransactie nog eens 150 Thb extra betalen en in Nederland elke maand € 1,50 of zo ziets voor je rekening/pasje. Je geeft haar gewoon dat extra pasje (wereldpas) of stuurt het aangetekend op, ik had indertijd een en/of rekening maar ik geloof dat zij ook nog moet tekenen dan maar dat weet ik niet zeker.

Veel succes ermee en dat commentaar van Plinius begrijp ik wel maar trek je daar niks van aan, het is toch jouw geld?

;)

• Erik

Plinius ….ach ja……maar inderdaad inthailand makkelijk pinnen all over THE place