pinpas gestolen en geld van de rekening gehaald zonder PINCODE

• narda

beste mensen

misschien zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en ons raad kunnen geven wat te doen

de afgelopen winter in spanje is uit onze auto(tas was niet in zicht maar achter de bank (we hebben een dubbel cabine }met een jas er over),INGEBROKEN via het raam in te slaan,toen wij ong10 min wegwaren om de hond te laten zwemmen in de zee,er was op dat moment niemand in de buurd van de auto of in de omgeving.

dus ingebroken en alles weg.

ook onze pas van de bank(normaal hebben dit niet bij ons,maar we moesten geld pinnen en tanken)

we hebben hier van aangiften gedaan.

en de passen laten blokkeren,maar toch hebben de dieven in 10min tijd,(echt waar)9x geld van de rekening gehaald,

ER ZAT GEEN PINCODE BIJ.ECHT NIET.

en nu zegt de bank eigenschuld niet uitbetalen ze kunnen niet pinnen zonder pincode.dus wij liegen zeggen ze.

zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en wel hun geld hebben terug gekregen

de pasjes moeten toch ook beveiligd zijn,dus geen vreemde die geld van de rekening kan halen zonder de pincode

bedankt voor uw reactie

• m.choy

Hoi narda mijn pinpas is ook uit mijn tas gestolen zonder pincode want die geef je niet maar de bankzegt natuurlij van wel ,ik ben via het internet bij deKifid postbus 93257 2509 AG denhaag dezefirma help mij nu om mij geld terug te kunnen krijgen,ik hoop dat het lukt veel sterkte groetjesTineke

• An

Het is wel degelijk mogelijk om de pinpas te kraken:

zie link http://webwereld.nl/gallery/65150/pin-code-omzeild–foto-s-.html

Bij mijn moeder is gister de pas gestolen, 10 minten later is er bij een bankfiliaal zonder camera gepinned 2 x het maximale bedrag en later nog eens getankt bij een station zonder camera, dit zijn georganiseerde bendens, die weten hoe het werkt.

Hier zijn de banken van op de hoogte.

narda Schreef:

——————————————————-

> beste mensen

>

> misschien zijn er mensen die dit ook hebben

> meegemaakt en ons raad kunnen geven wat te doen

>

> de afgelopen winter in spanje is uit onze auto(tas

> was niet in zicht maar achter de bank (we hebben

> een dubbel cabine }met een jas er over),INGEBROKEN

> via het raam in te slaan,toen wij ong10 min

> wegwaren om de hond te laten zwemmen in de zee,er

> was op dat moment niemand in de buurd van de auto

> of in de omgeving.

> dus ingebroken en alles weg.

> ook onze pas van de bank(normaal hebben dit niet

> bij ons,maar we moesten geld pinnen en tanken)

> we hebben hier van aangiften gedaan.

> en de passen laten blokkeren,maar toch hebben de

> dieven in 10min tijd,(echt waar)9x geld van de

> rekening gehaald,

> ER ZAT GEEN PINCODE BIJ.ECHT NIET.

> en nu zegt de bank eigenschuld niet uitbetalen ze

> kunnen niet pinnen zonder pincode.dus wij liegen

> zeggen ze.

> zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en

> wel hun geld hebben terug gekregen

> de pasjes moeten toch ook beveiligd zijn,dus geen

> vreemde die geld van de rekening kan halen zonder

> de pincode

> bedankt voor uw reactie

• david

De pinautomaten waarmee jullie banktegoeden zijn afgeschreven zijn ook gemanipuleerd. Als je een pinpas erin doet dan wordt het bedrag en de pascode en de pincode verstuurd naar een centrale computer. Deze evalueerd de gegevens en als het in orde is geeft de centrale computer een okay signaal retour naar de pinautomaat en de briefjes rollen eruit. Als het niet okay is bv door drie maal de verkeerde pincode in te toetsen dan wordt de pas geblokkeerd.

Het manipuleren bestaat eruit door het signaal naar de centrale computer te onderscheppen en ongeacht of de pincode klopt een okay signaal terug naar de pinautomaat te sturen. Dat houd in dat ze niet alleen geen pincode nodig hebben (elk getal is goed) maar ook dat ze geld met een geblokkeerde pas op kunnen nemen. Dit is een lek in de beveiliging van pinautomaten waar de banken niets aan doen om het te dichten..

• André Eickenboom

Vandaag is in Bergen op Zoom de portemonee van mijn vrouw gestolen. In die portemonee zat geen info over een eventuele pincode. Doch enkele minuten na de diefstal was heel de bankrekening leeg geplunderd. Maandag naar de bank, maar ook wij hebben geen hoop … 600 euro gestolen in een paar minuten.

• AlanM

Wij hebben dit ook meegemaakt: portemonee gestolen, met 2 bankpasjes en 1 creditcard gepind zonder dat de dieven de pincodes kunnen hebben gehad. Bij beide banken om schadevergoeding gevraagd, afgewezen, klacht ingediend, en weer afgewezen. Bewijslast ligt bij de klant: “u moet onzorgvuldig zijn geweest met uw passen en/of pincodes.” Wie weet hoe hiermee verder? Geschillencommissie? Op hun website zijn geen precedenten te vinden. Toch willen we het er niet bij laten want het gaat om duizenden euro's… Alle tips welkom!

• Vilseledd

In diverse buitenlanden kun je de pinpas gebruiken als creditkaart. in Italië en Zweden heb ik dat al eens gedaan. Uiteraard is dat uitermate fraudegevoelig, wanneer een crimineel vaardig is in het namaken van handtekeningen.

• Breda S.

Gisteren is in Italie mijn portomonee met, onerandere, pasjes gestolen. Resultaat: € 500,- armer. Ook ZONDER PINCODE. De bank wil niet geloven en schuift naar de reisverzekering. Ben blij dat ik deze forum heb gevonden, ben in ieder geval niet de enige. En het is te verklaren. Bedankt voor de links. Ik hoor het graag als iemand het geld terug heeft gekregen.

Breda

• Tanja

Vorige zijn we in Salou slachtoffer geworden van een zakkenroller. Dit was in de bus. Binnen een half uur is er 600 euro van de creditcard afgeschreven zonder dat de zakkenroller wist wat de pincode was. De dader is waarschijnlijk herkent. Op het politieburo een boek met foto's door gekeken en degene die we als dader aanwezen had hetzelfde postuur als de man die in de bus zat te duwen en info vroeg aan de bestuurder van de bus. De man was al eerder veroordeeld. Hopelijk krijgen we het geld terug

• thea

Ook bij mij pinpas ontvreemd 1.350 gepin ,zonder mijn pincode .Bij de Rabo geen gehoor ,ik zou het of zelf gedaan hebben of het allemaal hebben weggegeven aan een derde .

in de algemene voor waarden belooft de bank andere dingen die ze NIET nakomen.Voel me dader ipv slachtoffer door de bank.