wat zijn de beste opties voor en goed rendement

• Ingeborg

wat zijn de beste opties om een goed rendement te hebben , aandelen , sparen of beleggen

of spaar certificaten , of een absolute return

ik ga een redelijk goed bedrag ontvangen ,maar wil niet gokken , of geld verspelen

wie het weet mag het zeggen

• Peter

In aandelen gaan is ook een vorm van beleggen. Dit brengt risico's met zich mee. De beurskoersen gaan op en neer, dus daar moet je tegen kunnen.

Het veiligste is om het bedrag op een spaarrekening zetten bij een vertrouwd adres. Tot €100.000 is het spaarbedrag gegarandeerd door De Nederlandsche Bank.

Beleggen in aandelen levert wellicht een hoger rendement op, maar het brengt wel met zich mee dat je de aandelenportefeuille goed moet volgen. Er zijn genoeg kwaliteitsaandelen te vinden in de AEX of AMX (Midkap). Zelf beleg ik via Alex Vermogensbank (Zelf Beleggen). Het is vrij gemakkelijk om aandelen en beleggingsfondsen aan te kopen en weer te verkopen, tegen een redelijk kostentarief.

Succes met je beslissing.

• Plinius

Spaarrekening, een gedeelte vastzetten voor 5 jr of langer (mits je het geld niet nodig denkt te hebben)

Alle andere opties is puur gokken ;)

• Peter

Nee, ik zou het geld NIET voor jaren vastzetten in een deposito! De kortetermijn rente is net zo hoog als op een meerjarendeposito.

Een spaarrekening is het veiligst, maar kijk goed naar de dagelijkse beschikbaarheid en de voorwaarden.