beheerkosten betaalrekening Rabobank

• Jessica

Hallo

Ik ben onlangs verhuisd van een middelgrote plaats naar een dorp. Ook mijn Rabobank betaalrekening verhuisde mee. Ik kreeg vervolgens een telefoontje van een medewerkster van de dorps Rabobank dat ik extra voor mijn betaalrekening moest gaan betalen, tenzij ik nog een ander produkt van de Raboabank zou gaan afnemen. Bovenop de 7,60 euro per kwartaal voor mijn Rabo Totaal Pakket, zou ik ook nog eens 2,50 euro per maand moeten betalen als zijnde beheerkosten. Ik heb dit geweigerd, ik vond het zelfs chantage (of een produkt erbij, of meer betalen!) en ben van plan een andere betaalrekening te openen. Ik vind het echter een heel slechte zaak. Ik had al meer dan 25 jaar een rekening bij de Rabobank, maar ze zijn mij nu kwijt als klant. Wie heeft nog meer deze ervaring?

• Plinius

Niet deze ervaring maar wel de wetenschap dat banken op alle mogelijke manieren proberen ons te tillen…..

Kijk eens naar kosten van de ING - via internet kan je het aanvragen - snel geregeld en ze schrijven ook alles over als je dat wilt.

Volgens mij zijn ze met een gewoon standaard pakket goedkoper.

Helaas hebben we een bank nodig - een noodzakelijk kwaad dus

• Peter

Zelf heb ik die ervaring met de Rabobank niet. Ga eens persoonlijk langs bij hen en geef je bezwaar aan. Mochten zij die €2.50 toch willen doorvoeren, dan kun je je beter verweren en ook aangeven dat je, mocht die tariefsverhoging doorgaan, naar een andere bank zult overstappen. Dus persoonlijk een afspraak maken met een bankadviseur.

• Jessica

Hallo Peter,

Ik heb al bezwaar aangetekend middels een telefoontje en een brief. In die brief heb ik aangegeven dat ik van plan ben over te stappen als ze het door willen voeren. Daarop kreeg ik een brief terug, waarin ze hun beleid verdedigen, en waarin ze me zelfs een overstapservice aanbieden… Ze zijn me dus echt liever kwijt dan rijk!

• Peter

Opvallende reactie van de Rabobank. Oké, dan maar overstappen naar een andere bank. Succes met het vergelijken van de bankkosten en de service.

• Jessica

Het is nu helemaal definitief: ik werd gisteren gebeld door een medewerker van de dorpsRabo met de vraag of ik nu wel of geen produkt erbij wilde nemen. Ik zei dat ik niet zou weten wat, en dus is mij gezegd dat ik mijn rekening voor 1 mei moet opheffen, anders wordt er 2,50 euro in rekening gebracht. Overigens zei deze medewerker ook dat dit vanaf dit jaar landelijk beleid wordt bij de Rabobank. Ze dacht dat ik het wel zou begrijpen, omdat de Rabo nu eenmaal een commerciele instelling is. Maar ik denk dan: het is een landelijke bank, die volgens mij al genoeg verdient, een miljoenenomzet, is dit nu echt nodig? Zo jaag je toch (potentiele) klanten weg. Want ik denk ook in de toekomst wel 2 keer na voordat ik nog eens een produkt van de Rabo ga afnemen. Vreemde zaak.

• Plinius

Jessica: jij hebt nu een nare ervaring met de Rabo, ik met de ABN, een ander weer met de ING….iedereen baalt van de bankensector! We zijn langzamerhand afhankelijk gemaakt van de bank en men profiteert daar ruimschoots van.

Ze profiteren zó zeer van ons, dat er vette bonussen worden uitgekeerd over onze ruggen. En hebben ze grove fouten gemaakt, kunnen wij weer gaan betalen om ze te helpen! Het is Godsgeklaagd. Ik ken in ieder geval iemand die voorheen trosts was bij een bank te werken en daar dan een vergenoegd gezicht bij trok: vandaag zegt hij niet eens meer dat hij bij een bank werkt uit schaamte (tu)

Goed zo denk ik dan, je voelt heel goed dat je sector schandalig handelt.