wie weet raad

• jann

Beste Lezers,

Binnenkort stop ik vervroegd met werken. Krijg van mijn werkgever wat geld mee. Nu niet direct spreken over een goudenhanddruk, maar het gaat zo om ongeveer 20.000 Euro.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik hiermee het beste om kan gaan, daarmee bedoel kan wegzetten. Als ik een verzekering of lijfrente zou doen, ben ik o.a. administratie en zo mogelijk ook nog wel beheerskosten, wat dat ook mogen zijn, kwijt

Het is uiteraard mijn bedoeling zo weinig mogelijk in te teren aan allerlei rompslomp er om heen.

Nu staat mij er ergens bij, ooit eens gelezen te hebben, dat er vanaf 2010 ook een mogelijkheid bestaat om het bedrag rechtsstreeks op de bank te zetten, en dan vervolgens periodiek te laten uitkeren, met een minimale termijn van 5 jaar. Hierdoor wordt het niet direct belast, en zou je niet direct (bijna) de helft kwijt zijn. Wie kan mij hierin enige duidelijkheid scheppen, met alle voor-en nadelen, t.o.v andere opties.

Excuses als ik mij wat ongenuanceerd uitdruk, of onduidelijk ben, doch ik hoop dat kenners mij zullen begrijpen.!!!

vr.gr. jann

• Gesp

Google even op “Gouden handdruk”; er is ontzettend veel gratis (:)) informatie te vinden!

• jann

Hallo,

Ik heb inderdaad wat zitten googlelen, en er zijn wat opties. Vanaf 2010 zou dat de bankspaarvariant kunnen zijn.

Een andere optie is om mijn “vergoeding”, die geen ontslagvergoeding is, maar een compensatie voor derving aan pensioenopbouw, onder te brengen bij mijn werkgever, en dan periodiek laten uitkeren.

Heeft iemand hier ervaring mee, of er iets nuttigs over te zeggen.

Wat mijn bedoeling is moge duidelijk zijn: Elke verzekeringsvorm brengt kosten en onkostenmet zich mee. Dit wil ik graag voorkomen. Dus ben op zoek naar een optie waarmee ik niet of nauwelijks met onkosten en kosten wordt geconfronteerd.

Hoor graag van kenners wat de mogelijkheden in deze zijn.

vr,gr. jan