Beste mensen,
Wij hebben vorig jaar eind maart een woning gekocht via een hypotheek van ELQ.
Het huis hebben wij bijna 6 weken geleden al te koop gezet via een makelaar. Wij betalen 1600 Euro per maand en beseffen nu dondersgoed dat ELQ ons nooit zo'n hoge hypotheek had mogen verschaffen, omdat het gewoonweg onverantwoord is. Onze volledige hypotheek is 225.100 Euro en wij betalen een rentepercentage van bijna 9%. Wij lopen nog niet achter met de hypotheek, maar dat komt doordat mijn moeder dit jaar al 2 keer onze hypotheek betaald heeft en wij veel geld van haar geleend hebben tot nu toe. Maar wij zijn niet in staat om onze andere rekeningen te betalen. De dosis stres die wij de laatste maanden meegemaakt hebben is zodanig dat wij er allebei aan onder door gaan en wij hebben een dochter van 20 maanden en hebben dit huis gekocht om haar van een goede toekomst te kunnen verzekeren….wat een fout achteraf gezien!
Begin van dit jaar toen wij te laat waren met betalen, wilde ELQ dat wij ook een volmacht zouden tekenen en mijn vriend was daar erg blij mee en dacht echt dat zij ons wilden helpen… maar daar heb ik even gauw een stokje voor gestoken! Ik heb die medewerker van ELQ teruggebeld en even goed afgesnauwd. WIJ TEKENEN NIETS!!!
Ons huis staat voor 255.000 Euro te koop, en willen 10.000 Euro onderhandelen…wij hebben nl. het boetebedrag en de makelaarskosten in meegerekend.
In die 6 weken dat ons huis te koop staat, hebben wij veel bezichtigingen gehad….helaas geen ‘'ja’' mogen krijgen.
Maar wij maken ons nu wel zeer veel zorgen om de hypotheek van komende maand te betalen en bovendien andere rekeningen die maar stil blijven liggen!
A.s. donderdag mag ik al voor de rechter verschijnen, omdat ik een bedrag van bijna 60 Euro niet kon betalen en de deurwaarder het bedrag verhoogd heeft tot bijna 200 Euro.
Ik gun deze situatie helemaal niemand! ELQ heeft misbruik gemaakt van ons…zij wisten dat wij ergens anders geen hypotheek konden krijgen, zoals velen met ons…en hebben ons gewoonweg opgelicht en bovendien had de tussenpersoon ons dingen gezegd, die achteraf gezien niet waar zijn. Waardoor het financieel alleen maar moeilijker voor ons is geworden.
MENSEN…hier moeten wij wat aan kunnen doen….toch?