mijn vriend heeft ook een hypotheek bij ELQ waardoor we al meerdere malen te maken hebben gehad met zeer vreemde situaties van hun kant uit,
zoals het goed keuren van de hypotheek en dat na 12 dagen in te trekken door een zogenaamde fout van de computer, waardoor hij buiten de bedenk periode zat en dus vast zou zitten aan een boete van 10%, wat we alleen weer recht hebben kunnen draaien de advocaat, vreemde mannen die ineens langs komen met een boete van € 500,-
omdat de hypotheek 3dagen te laat binnen was gekomen.
Een tijdje later was ik in het huis van mijn vriend toen de deurbel ging en er een mannetje namens ELQ voor de deur stond.
Hij probeerde mij te dwingen om een volmacht te tekenen zodat als er weer zo'n situatie zou voorkomen hun de volledige macht over het huis zouden
krijgen net als bij een evt gedwongen verkoop als het zo ver zou komen & anders zou dat document ergens onder in de la verdwijnen volgens hem.
Ik vertrouwde het dan ook voor geen meter en heb hem toen geprobeert af te poeieren, maar hij bleef stug volhouden dat het toch echt veel beter voor ons zou zijn
als ik het gewoon zou tekenen,etc.
Omdat de hypotheek alleen op zijn naam staat heb ik hem toen dus ook vertelt dat ik daar niet toe ben gemachtigd en dat dat dus ook niet rechtsgeldig zou zijn,
maar ook dat maakte voor hem niks uit zolang er maar werdt getekend ongeacht door wie!!
Toen mijn vriend vervolgens 1maand werkeloos is geweest begon na de eerste week het gezeik dan ook alweer omdat hierdoor de hypotheek van die maand dus niet
in een keer kon worden betaald.
Ze hebben toen dan ook echt met allerlei willekeurige mensen in zijn omgeving contact opgenomen om druk op hun uit te oefenen en op die manier mijn vriend weer extra
onder druk te kunnen zetten.
Ze hebben gebeldt met de buren terwijl wij daar geen contact mee hebben, zijn nieuwe en oude werkgever, familie en natuurlijk ontkwam ik daar ook niet aan.
Toen ik na meerdere keren door hun lastig gevallen te zijn aangaf dat ik hier geen prijs meer op stelde en dat ze hun zaken zelf maar met hem moeten oplossen
vooral ook omdat ik daar zelf ook niet woon met mijn dochtertje, kreeg ik als antwoord van hun:
ja mevrouw als u er dan voor zorgt dat hij betaald en contact met ons opneemt dan hoeven wij u ook niet te bellen, en tot die tijd blijven wij u bellen!!
Na deze opmerking en in combinatie met al het voorgaande brak dan ook echt mijn klomp.
Ik heb toen dan ook het volgende telefoontje dat ik 2dagen later kreeg ten einde raad maar gezegt dat wij uit elkaar zijn, zodat ik in ieder geval niet meer gebelt zou worden!!!
Ze hanteren dan ook echte amerikaanse maatregelen die alles behalve nederlands zijn,
maar zoals al vaker hier is gezegt komen ze er nogsteeds op de een of andere manier mee weg!!!!!!
HET WORDT DAN DENK K OOK TIJD OM MET ZIJN ALLEN GEZAMELIJK STAPPEN TE GAAN ONDERNEMEN OM DE MEESTE KANS OP RESULTAAT TE KRIJGEN!!!!!!!