Beste Linda,
Op dit moment ben ik ook bezig met het schrijven van een scriptie. Ik heb inmiddels al stage ervaringen opgedaan bij verschillende banken. Vanuit mijn opleiding hebben wij veel kennis gedaan op het gebied van CRM. Daar kan ik je verder mee helpen.
Het begrip CRM is nog belangrijker geworden vooral op dit moment in deze tijd met name in deze sector. Informatie over CRM bij banken is concurrentie gevoelig en moeilijk te krijgen. Want met behulp van CRM kan een bank het verschil maken in de dienstverlening.
Ik zie in je probleemstelling dat je wilt weten: hoe kan een kleine bank klantgerichter gaan werken. Ik ben een aantal artikelen tegengekomen op het internet over onderzoeken naar banken met name groot banken en kleine banken over de klantgerichtheid.
Verder zie ik dat je andere begrippen als communicatie, implementatie en weerstand heb genoemd. Let er wel op dat je steeds terug komt naar je probleemstelling. Want interne communicatie, implementatie en weerstand dat zijn grote begrippen daar kan je al een scriptie over schrijven in relatie tot CRM.
Je moet niet vergeten dat de medewerkers een grote rol spelen hoe ze met de CRM systemen om moeten gaan. Een bedrijf kan heel veel geld insteken en mooie software producten op het gebied van CRM aanschaffen, maar als de medewerkers niet hier achter staan dan houdt het op. Grote motivatie is een must om de juiste data van klanten te registreren in de systemen.
Als ik meer informatie kan krijgen wat de aanleiding is tot je probleemstelling dan wordt het voor mij ook duidelijker.
Bij deze kan ik je aardig op weg helpen.
Ik hoor het wel van je
Groet
Peter