Nieuwe rek.

• Ramona

Ik wilde een nieuwe rekening openen voor mijn vaste lasten. Ik heb al een rek. bij de postbank maar ik weet niet of ik daar nog een rek wil?

Wat raden jullie voor bank aan en waarom?

Gr Ramona!

• namliaM

Een met vooral een gratis rekening, maar waarom een apparte rekening… Dit is eigenlijk alleen handig als je een partner hebt waarmee je deze lasten wilt delen (een en/of rekening)

• Hyperactief A-P

De Rabo Bank is er tot nu toe aardig zonder kleerscheuren vanaf gekomen Ramona. Maar het zou mij niets uitmaken, daar het allemaal één pot nat is, en je niet weet hoeveel lijken er nog uit de kast gaan komen. Als je veel meer heb dan gedekt wordt, kun je het beter in goud investeren. Met veel meer bedoel ik dan getallen van om en nabij de zes nulletjes. Groetjes v Hyperactief

• Hadjememaar

Uit: http://banken.prikpagina.nl/read.php?f=594&i=2223&t=2193

Daar werd een vergelijkbare vraag eerder gesteld.

Vroeger had ik één betaalrekening bij Fortis en één bij Postbank, gewoon nog een kwestie van bank vs giro. Soms was de één beter, soms de ander. Bovendien was het handig om e.e.a. van elkaar gescheiden te houden.

Kostenstijgingen en oneerlijke informatie bij Fortis deden me jaren geleden besluiten over te stappen naar Argenta. Tot volle tevredenheid, het enige minpunt vond ik toen dat ik geen papieren afschriften meer kreeg.

Vorig jaar werd ik door de Postbank voor de keuze gesteld: betalen voor die bankpas of inleveren ! Ik koos voor het laatste.

Juist op dat moment startte DSB met een betaalrekening, die heb ik geopend. Achteraf gezien ben ik blij dat Postbank me toen dat duwtje heeft gegeven. Net als de Argentarekening is de DSB-rekening geheel gratis inclusief de bijbehorende bankpas. DSB geeft daarnaast 2,5% rente op mijn tegoed, over een jaar opgelopen tot een leuk bedrag.

De papieren afschriften mis ik helemaal niet meer, de rompslomp van het overstappen is me reuze meegevallen. (Ik heb niet eens gebruik gemaakt van de overstapservice, die maakt het waarschijnlijk nog gemakkelijker)

Mijn suggestie: Kijk eens op de site's van Argenta en DSB en bekijk wat jou daarvan het aantrekkelijkst lijkt. De programma's voor internetbankieren van beide lijken op elkaar als twee druppels water en ik vind ze nog gebruiksvriendelijker dan die van de Postbank. Ik staar me niet blind op die 2,5% rente, ik geloof nooit dat dat zo blijft, maar het is even leuk meegenomen.

Eén nadeel kennen ze beiden, buitenlandbetalingen zijn niet mogelijk. Volgens mij zijn de plannen vergevorderd om dit binnenkort in te voeren en tot die tijd gebruik ik een trucje daarvoor.

Dan nog dit: Triodos lijkt mij ook wel wat. Niet helemaal gratis, je betaalt voor de bankpas. Het groene karakter van deze bank trekt me, maar heeft me nog niet doen besluiten om wéér over te stappen. Hier spreek ik dus niet uit ervaring, maar ik geef je het toch graag in overweging.

Succes ermee. Als je het doorzet krijg je er geen spijt van, dat weet ik zeker.

• Ramona

Dank je wel voor je uitleg ik had nooit eerder van deze banken gehoord!

Gr Ramona!