Beste mensen,
Een goede 2,5 jaar geleden heb ik een probleem gehad met een leverancier. We hebben een nogal kostbare reparatie aan onze wasmachine zelf moeten betalen, ofschoon er nog garantie op het apparaat was, verkeerd gebruik was het verweer van de leverancier. Volstrekte nonsens volgens ons.
Toevallig maakte dezelfde leverancier in die tijd een foutje met een overboeking, hij gebruikte ons banknummer als ontvanger voor een bedrag wat naar een andere klant had gemoeten. Gewoon een vergissing of wat dan ook. Ik heb contact met hem opgenomen en aangegeven dat als hij alsnog een beetje coulance zou verlenen inzake de wasmachine, hij zijn fout geboekte geld snel zou terug hebben, zonee ging ik maximaal moeilijk doen over de terugbetaling.
Daarna heb ik niets meer gehoord. Mijn vraag is nu: wanneer is een dergelijke foutboeking verjaard, m.a.w. wanneer kan ik het fout geboekte bedrag zelf gaan gebruiken? Is hier een wettelijk termijn aan verbonden, afgezien van de morele kant? Als ik het bedrag mag houden ben ik ongeveer quitte t.a.v. de naar mijn idee onterechte factuur voor de reparatie.
Met vriendelijke groet, Geert.