Uit: NRC-Handelsblad, Rotterdam, 10 okt. 2008
Zelfs in tijden van crisis weet een verzekeraar zich verzekerd van exclusieve feestjes en kostbaar vertier. Na het concern AIG, dat zijn bedrijfstop een week na de overname door de Amerikaanse overheid trakteerde op een verblijf van 300.000 euro in het Californische resort Saint Regis, vergast nu ook Fortis Insurance Belgium vijftig van zijn makelaars en directieleden op een culinair evenement in het duurste hotel van Monaco.
De Belgische verzekeringspoot – die afgelopen week voor 5,7 miljard euro werd verkocht aan BNP Paribas – spendeert zo’n 150.000 euro aan deze incentive, meldt de Belgische krant De Morgen.
De groep kwam gistermiddag aan in Hôtel de Paris, het duurste hotel van het prinsdom. Vanmiddag lunchen de gasten in Le Louis XV, een restaurant met drie Michelinsterren en nummer acht op de lijst van ’s werelds meest prestigieuze eetgelegenheden.
Volgens Lonely Planet herbergt het restaurant „de grootste wijnkelder ter wereld, met 250.000 flessen, vele onbetaalbaar”. Een lunch in Le Louis XV kost minstens 300 euro, een overnachting in het hotel gemiddeld 1.500 euro. De verzekeringsgroep betaalde ook de vliegtickets.
Een woordvoerder van Fortis Insurance benadrukt in de Belgische krant dat het evenement vooral bedoeld is voor externe personen. „Er gaan wel enkele directieleden mee, maar de groep bestaat vooral uit makelaars.” De trip naar Monaco is volgens hem al maanden geleden gepland en past in een commerciële actie van het bedrijf.
Fortis Insurance, zo benadrukt de woordvoerder nog, „is zich terdege bewust van de gevoeligheden bij het grote publiek rond de financiële crisis”.
http://www.nrc.nl/economie/fortis/article2018539.ece/Fortis_viert_feest_in_duurste_hotel_van_Monaco