Icesave of NIBC of ??!!

• Welke bank ??

Hoi

Ik wil spaar geld weg zetten maar welke bank kan ik het beste pakken.

Icesave of Nibc bank of een andere bank is ook oke.

Wil gewoon een internet rekening hebben waar niet veel risico op lopen.

Alvast bedankt,

• namliaM

Alle banken loop je op dit moment risoco op, helaas… Het is net een domino veld waarvan je niet weet hoe het opgesteld is. Als er maar genoeg banken vallen in de verkeerde hoek, vallen alle andere banken er achter aan, domino voor domino.

Feiten:

ICESAVE

Valt niet onder het nederlandse garantie stelsel, maar onder de IJslandse met aanvulling boven op van de nederlandse versie

Als je gaat googlen vind je hier wel wat over, het zou in principe weinig moeten/mogen verschillen qua garantie stelling, maar daar moet je je eigen mening over vormen (= wat google werk)

Voor de volledige lijst aan banken kan je vinden in het WTF register op WWW.DNB.NL, alwaar je precies kan vinden welke banken WEL (o.a. Rabo, Fortis, NIBC, AK, AT, CEB etc) onder de Nederlandse garantie vallen.

Tot 20.000 euro loop je dan 0% risico omdat het gegarandeerd is door de DGR. Als een bank dan omvalt is het ‘pijnlijkst’ dat je wat papierwerk moet doen en een bepaalde periode (volgens de DNB tot 3 maanden) niet bij je geld kan.

Zie ook dit topic, een paar regels naar beneden:

http://banken.prikpagina.nl/read.php?f=594&i=2258&t=2258#reply_2258

• Mike

Hallo,

De Postbank, Toprek. met 4.75 % voor de eerste 6mnd., daarna 4 %

vrij opneembaar, geen voorwaardens.

En het is NL bank !

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/promotion/detail/0,2847,1859_103905_874526503,00.html?linktype=intWelke bank ?? schreef:

>

> Hoi

>

> Ik wil spaar geld weg zetten maar welke bank kan ik het beste

> pakken.

> Icesave of Nibc bank of een andere bank is ook oke.

> Wil gewoon een internet rekening hebben waar niet veel risico

> op lopen.

>

> Alvast bedankt,

• Mirjam

Heb je aandelen van Postbank of zo? Never doen dus! Veel te lage rente!

• hwvw

Als je niet meer dan EUR 20.000 per persoon stort m.i. geen probleem, garantieregeling DNB

• Mirjam

Dit klopt exact!

• Prikker

Als je het Elsevierdossier van de NIBC erop nacheckt dan moet de NIBC binnen een half jaar 4 miljard schulden vereffenen en blijkt de bank één van die (eerste) banken te zijn die vuistdiep in de slechte leningen-crisis in Amerika verwikkeld is…

Schulden aflossen is prima… ook voor banken… maar niet met mijn spaargeld.

• Prikker

En nou maar hopen dat je ook geen Icesave gekozen hebt…

http://www.icesave.co.uk/

Mededeling Engelse website :

“We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts. We apologise for any inconvenience this may cause our customers. We hope to provide you with more information shortly.”

'ns kijken hoe lang 't duurt voordat ook de Nederlandse site plat ligt.

“Altijd bereikbaar 24/7” is tenslotte zo'n relatief begrip…

• Adriaan

Prikker prikt tot tweemaal toe volkomen terecht een ballon door

De site van Icesave is vandaag al haast onbereikbaar.

Een ijskoude douche !

• Jan

De website is nog net te bereiken van Icesave, maar inloggen is niet mogelijk.

Dus afwachten maar voor mij. Als je nu spaargeld kwijt wil is het beste bij de bank waar je ook een hypotheek hebt lopen (verlies-verlies situatie)