boekingsdatum bij sns

• Jan-Willem

ik ben over het algemeen erg tevreden over de sns bank, ook vanwege de hoge spaarrentes maar betaal elk kwartaal debetrente bij de sns terwijl ik eigenlijk nooit rood sta.

nu heb ik laatst eens nagevraagd hoe dat komt

de dame die ik aan de lijn had wist het ook niet.. maar zou me later terug bellen

stortingen worden een dag later geboekt als de transactiedatum

afschrijvingen worden een dag eerder geboekt als de transactiedatum

Dat kun je toch niet met een goed gevoel verkopen???

als ik vandaag geld op neem dan komt de datum van vandaag op mijn bankafschrift te staan maar boeken ze het af op de datum van gisteren!!!

mijn situatie:

mijn werkgever betaalde in het verleden op de 25e maar nu ook vaak op de 27e van de maand.

en op de 27e / 28e vinden veel van mijn afschrijvingen plaats

wanneer mijn werkgever op de 27e stort (gaat de boekingsdatum naar de 28e)

en mijn hypotheek wordt op de 28e afgeschrven (gaat de boekingsdatum naar de 27e)

dan sta ik dus 1 dag rood!!! zonder dat ik dat zelf kan zien want op mijn afschrift staat de transactiedatum en niet de boekingsdatum

het is elk kwartaal minder als een euro … maar toch voel ik me bestolen

doen andere banken dit ook zo? en ben ik de enige die zich daarover op kan winden?

• Persson

Nee, daar kon ik me ook over opwinden. Dit en de hoge spaarrente van 1,5%, maar ook de kosten (€ 1,95) voor het “aanhouden van de rekening” wat dat ook moge zijn, hebben me doen besluiten weg te gaan. Ik kreeg een leuke trap na, dat ze me het weekloon van mijn opa wilden laten betalen voor een stukje papier. Argenta is veel beter.

• namliaM

Valuteren is iets wat veel banken doen om “de kosten van het betalings verkeer te betalen” .

Ook ik heb bij de postbank “rood gestaan” terwijl dit helemaal niet kan, ik kan niet rood staan bij de postbank. Want ik heb geen limiet op die rekening.

Valuteren is smerig, als je geld er vandaag is en morgen pas geboekt wordt. Dan vindt ik dat -opzich- niet zo heel erg, maar…. dan is het er dus ook pas morgen EN NIET VANDAAG.

Gevolg… Ik (of andere mensen via Automatische Incasso) kunnen dus GEEN geld opnemen/overboeken op zo een manier dat ik dus rood kom te staan.

Een euro per kwartaal, 4 euro per jaar, 250.000 klanten = 1.000.000 euro. En dat is ALLEEN de debet rente, daarnaast verdienen ze er nog aan dat het geld nog niet op je rekening staat en tijdens dat het op je rekening staat.

Per 1 jan 2009 maf valuteren niet meer en moeten de banken een nieuw “kosten systeem” verzinnen om de “kosten van het betalings verkeer” in rekening te brengen bij ons consumenten. Ach de verschillende banken maken slechts MILJARDEN winst. Daar kan nog wel wat meer bij.

Ik overweeg ook de overstap naar een andere bank die geen kosten berekend. vb Argenta… Maar ben er nog niet helemaal uit.

• nico

mijn advies is laat zo min mogelijk geld op de bank staan.als iedereen dit doet zal ze dat veel minder op leveren en voelen ze dit van zelf wel

• Persson

De kosten hebben ze eruit, omdat er gemiddeld altijd een aantal honderden euro's op een rekening staan. Omdat niet iedereen dat tegelijk kunt ophalen kunnen ze beleggen in aandelen en vastgoed. Doordat ze van de Centrale Bank geld mogen uitgeven en de rente houden, maken ze feitelijk winst zonder iets te produceren. Het lijkt me fair, dat de bevolking daar dan ook van meeprofiteert.

• nico

ja daar profiteren wij niet van dat weet u toch ook

• Persson

Wel als je de juiste bank kiest.

• Jan-Willem

Ik kan helaas op dit moment niet bij de sns weg

omdat mijn hypotheek ook via deze bank loopt

De verplichting bij het afsluiten was dat mijn salaris daar ook gestort wordt

Maar argenta is dus wel het overwegen waard in de toekomst

• Persson

Dan deel je zo toch mee, dat je geen salaris meer ontvangt.