Postbank schaam je je niet?

• Willem

Rente bij de Postbank: 2,5% Postbank schamen jullie je niet?

Rente bij ABN : 2,6%

Rente bij Rabo : 2,9%

DSB : 3,9%

• ThAnSe

En nu dus bij de Landsbanki 5% met de Icesave internetspaarrekening zonder voorwaarden , zie op dividend.pagina.nl

Heb deze rekening vandaag toevallig geopend. Eigenlijk zou heel Nederland dit moeten doen zodat de bekende banken het voorbeeld (hogere rentes geven) moeten gaan volgen.

• Willem

Ik vertrouw al die vreemde banken niet maar wat dacht je van de ASN Ideaalsparen geeft 4,25% heeft wel de beperking dat je niet bij kunt storten je moet dus wel elke maand automatisch een bepaald bedrag sparen tot € 500,- p/m. Ze geven ook een gratis bankpas te gebruiken bij elke bank.

• jan

Als onbekende banken maar onder het garantiefonds van DNB vallen kun je zonder risico tot € 20.000 sparen bij zo'n bank.

Bij de Postbank erger ik me naast de lage rente ook aan het waardeloze rentepuntensysteem. Je koopt de artikelen ook in winkels tegen die prijzen zonder rentepunten. Echt waardeloos.

• Willem

Het is net zoiets als bij de Air Miles, maar daar heb je soms nog artikelen zonder bijbetaling maar bij die stomme Rentepunten zie ik dat nooit.

• Persson

IJsland en bankieren vind ik geen gelukkige combinatie. Het is geen financieel stabiel land.

• Persson

Zo komen ondernemers van hun restpartijen af en de Postbank onder rentebetalingen uit. Alsof het het waardebonnenwinkeltje van mijn oude basisschool betreft; wat een klauterbank.

• s.colli

Belachelijk allemaal.Bij Ohra kan je zelf nu een maand spaarrek openen tegen een veel hogere rente en daarna wordt het 5%.

Groetjes,

San

• Roos

Oké, ik ben een van die slapers die nog steeds een plusrekening bleek te hebben. Ik schrok me kapot toen ik de bijgeschreven rente zag: wel 0,15 ct!

Heb contact gezocht met de Postpank en kreeg zo'n arrogante reaktie dat ik heb besloten al mijn rekeningen op te heffen. Heb meteen een ATB rekening (4,75) voor mijn spaargeld geopend en zoek nog een goede bank voor mijn gewone betalingsverkeer. Iemand een goede suggestie?

Het is wel een hoop gelazer, wat betreft administratie, maar ik ben het nu echt zat met de Postbank.

• Hadjememaar

Dag Roos,

15 ct rente betekent gelukkig dat je nu ook weer niet zo heel veel geld op de Plusrekening had staan.

Niet om pedant over te komen, maar sparen bij de Postbank had ik al jaren geleden opgegeven.

Vroeger had ik één betaalrekening bij Fortis en één bij Postbank, gewoon nog een kwestie van bank vs giro. Soms was de één beter, soms de ander. Bovendien was het handig om e.e.a. van elkaar gescheiden te houden.

Kostenstijgingen en oneerlijke informatie bij Fortis deden me jaren geleden besluiten over te stappen naar Argenta. Tot volle tevredenheid, het enige minpunt vond ik toen dat ik geen papieren afschriften meer kreeg.

Vorig jaar werd ik door de Postbank voor de keuze gesteld: betalen voor die bankpas of inleveren ! Ik koos voor het laatste.

Juist op dat moment startte DSB met een betaalrekening, die heb ik geopend. Achteraf gezien ben ik blij dat Postbank me toen dat duwtje heeft gegeven. Net als de Argentarekening is de DSB-rekening geheel gratis inclusief de bijbehorende bankpas. DSB geeft daarnaast 2,5% rente op mijn tegoed, over een jaar opgelopen tot een leuk bedrag.

De papieren afschriften mis ik helemaal niet meer, de rompslomp van het overstappen is me reuze meegevallen. (Ik heb niet eens gebruik gemaakt van de overstapservice, die maakt het waarschijnlijk nog gemakkelijker)

Mijn suggestie: Kijk eens op de site's van Argenta en DSB en bekijk wat jou daarvan het aantrekkelijkst lijkt. De programma's voor internetbankieren van beide lijken op elkaar als twee druppels water en ik vind ze nog gebruiksvriendelijker dan die van de Postbank. Ik staar me niet blind op die 2,5% rente, ik geloof nooit dat dat zo blijft, maar het is even leuk meegenomen.

Eén nadeel kennen ze beiden, buitenlandbetalingen zijn niet mogelijk. Volgens mij zijn de plannen vergevorderd om dit binnenkort in te voeren en tot die tijd gebruik ik een trucje daarvoor.

Dan nog dit: Triodos lijkt mij ook wel wat. Niet helemaal gratis, je betaalt voor de bankpas. Het groene karakter van deze bank trekt me, maar heeft me nog niet doen besluiten om wéér over te stappen. Hier spreek ik dus niet uit ervaring, maar ik geef je het toch graag in overweging.

Succes ermee. Als je het doorzet krijg je er geen spijt van, dat weet ik zeker.