en off rekening

• brenda

Vraag: een en off rekening als een er van (rekeninghouder )overlijd heeft de ander dan recht op alles wat er dan nog op staat. En mag de een zomaar geld van de en off rekning halen zonder dat de een het weet?

Mijn redelijk licht dementerende oma heeft een en off rekening geopend op aanraden van mijn gewiekste slinkse oom ze liet haar zoon alle geld zaken regelen.

Nu is ze dus overleden en ze heeft nog 8 andere kinderen maar destijds is er een bedrag van 40.000 euro er afgehaald en naar een andere rekening gesluisd.

Kan dit zomaar??? Wij zijn al met een advocaat bezig de bank gebeld maar je wordt van het kastje naar het muurtje gestuurd. Mijn moeder en anderen willen inzage vanaf het moment dat de gewiekste man het ging beheren er stond natuurlijk een x bedrag op en tussentijds 40.000 euro er van af gesluisd.

Hij wilde familie geen inzage geven…. maar omdat oma dood is hebben alle kinderen (waaronder mijn moeder) recht op inzage.

De foute man heeft zelf bepaald hoeveel iedereen krijgt zonder dat ook maar iemand de bankafschriften heeft mogen inzien.

Wie o wie kan mij hier over iets vertellen? en klopt het dat als de een dood is van de en off rekening dat het geld automatisch van de ander persoon is???

• Willem

Ik denk dat je bij de betreffende bank moet zijn of anders bij De Nederlandse Bank.

• astrid

Hallo

Bij een en/of rekening is het een rekening op 2 namen, beide kunnen dus geld van de rekening afhalen.

In dit geval moet je dus maar bewijzen dat het geld van uw oma is en niet van oom.

Echtparen of samenwonende hebben ook vaak een en/of rekening en kunnen dus beide geld ervan af halen

gr astrid