Zomaar rekening geblokkeerd

• Mark

Mag dat zomaar, iemands rekening blokkeren zonder rede van opgaaf?

Sinds gisteren is mn bankrekening geblokkeerd. Direct de klantenservice van SNS gebeld en die zeiden dat de rekening geblokkeerd was vanwege ‘'beslaglegging’'?!!! Maar de rede van die beslaglegging was niet opgegeven… ?! Ik heb geen schulden en alle rekeningen worden op tijd betaald en voldoende saldo, en toch kan ik niet bij mn geld komen door zoiets raars… Lekker zo vlak voor de Kerst..

Dat mag toch niet zomaar?…..

Groeten, Mark

• frankopaulista

sns moet inderdaad wel even aangeven wie er beslag heeft gelegd maar ja de deurwaarder kan zomaar beslag laten leggen

• Mark

Probleem opgelost! :-) ze hebben alles direct weer gedeblokkeerd. Ze hadden mij verward met een ander die dezelfde geboortedatum, voorletters en bijna dezelfde achternaam had op 1 letter na..

Stomme fout van de bank, een onschuldig persoon zonder geldschulden een weekend lang vlak voor Kerst zonder geld laten zitten. Ik had mn vader ervoor nodig om de bank en hoofdkantoor te overtuigen dat ze echt de verkeerde hadden en niet nog eens in het dossier wilden kijken om de klantnummers te vergelijken. Toen ze bij het hoofdkantoor de klantnummers vergeleken kwam de aap uit de mouw..

Maar een verontschuldiging of sorry kon er niet vanaf..

Heeft het nut om een brief aan te schrijven wegens de geleden schade?

Want je zit toch drie dagen zonder geld, je hebt slapeloze nachten, je moet op de drukste dag van het jaar (maandagvkerst) vrijnemen van je winkel en reiskosten maken omdat een bank een wel zeer stomme fout gemaakt heeft..

Mark

• frankopaulista

ik zou in ieder geval die brief sturen… Een dat een coulance (diner bon) misschien wel een leuke geste is.

Aangezien je geen echte financiele schade hebt geleden is men niet echt verplicht om je iets te geven.

• Franciscus

Ik vind dat bij wet geregeld moet worden dat wanneer je onrechtmatig gedupeerd wordt door dit soort dingen er altijd een geldelijke vergoeding tegenover dient te staan. Een dinerbon is m.i. te goedkoop voor alle misère die Mark heeft geleden.

• Willem

Ben ik met je eens, kijk b.v. eens naar de NS, als de trein een bepaalde vertraging heeft krijg je ook een vergoeding.

• Zaal

Nog een leuke. Mijn rekening is geblokkeerd omdat er een groot bedrag is gestort op mijn account (niet ff bellen hoor, gewoon blokkeren die hap). Het vervelende is dat het internetbankier is gehackt door de persoon die geld op mijn rekening heeft gestort en heeft aangiften gedaan bij de politie. Maarja het geld moet terug dus mijn rekening wordt geblokt, mijn wordt verweten dat ik het geld heb opgenomen terwijl het op verzoek was van mijn werkgever…..gewoon ook aantoonbaar he maar dat is niet belangrijk. Rekening geblokkeerd….geen geld om te eten of mijn rekeningen te betalen nu al voor een week. Ben ik toch al klant van de postbank/ing vanaf mijn 16 jaar…..je zou denken dat je nu wel een beetje vertrouwen hebt opgebouwd van beide kanten.

Fijn internetbankieren bij de ING bank

• ivan

Ik heb mijn rekening betaalt en ik heb gebelt naar mijn bank en ze zeiden dat het geblokkeerd werd daar een winkel in buitenland .

Mag dit zomaar ?

• coene

Er staat dat ik 10 euro heb verspilt aan nafte en dat het geblokkeerd is omdat ik dat niet heb betalen .

Maar ik heb niks van nafte verspilt en nu word dat geblokkeerd door een onbekende firma .

Mag dit zomaar ?

• ivan coene

Aankoop met axa bankkaart

Van 10euro op 27-04-2012 :

(1 euro = 1,000000 euro en buitenlandse kosten 0,00 euro

te Uitkerke . De bank zegt dat ze die 10 euro maar terug geeft op 9-05-2012 .

De bank wil niet zeggen van wie de rekening is . Waarom doen ze dat ?