Waarom laten mensen geld (rente) liggen ?

• Jos

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen bij de traditionele banken blijven terwijl daar de gegeven rentevergoedingen veel lager blijken te zijn dan nieuwe (!) banken terwijl deze laatste toch onder toezicht staan van de Nederlandse Bank (dus geen risico).

Dus mensen : ga naar de bank(en) met de hoogste rente voor je spaargeld

• frankopaulista

Het ligt er een beetje aan om welke bedragen het gaat en de looptijd die je het vast kan zetten. Is dat kort dat verlies je je voordeel vaak weer door de valuta dagen die je kwijt raakt bij het steeds overboeken. voor 1 of 2 tienden is het echt de moeite niet. Stel je wil 20.000 euro voor 3 maanden weg zetten en bij je huidige bank krijg je 4% op jaar basis is dus 200 euro rente voor 3 maanden. Bij een andere bank krijg je voor die zelfde 3 maande 4,3%= 215 euro. Als je een snelle overboeking hebt ben je 3 valutadagen kwijt a 4%= 7 euro…. winst voor het overboeken 8 euro. Vermoedelijk ben je met het regelen van de overboeking minimaal 30 minuten bezig……. tel uit je winst

• 050

ja warom willen mensen de laagste rente van alle banken dat vraag ik me ook nog af maar als ik naar sns bank ga dan krijg ik minder rente als de rabbo bank maar ik moet een bank zien te vinden met de hoogste rente dat doe ik dan end an krijg ik maar 5 euro per maand??

hoe zit dat

• ed

Ga is kijken op de site van de DSB bank.

Maand deposito van 4.5 procent.

groet, Ed

• Jan

Deposito is vaak geld voor een bepaalde tijd vastzetten. Als je je geld nodig hebt volgt er een boete.

DSB bank staat (nog) niet bekend om deskundigheid en goede service.

Zie een verhaal over dat onderwerp hieronder.ed schreef:

>

> Ga is kijken op de site van de DSB bank.

> Maand deposito van 4.5 procent.

>

> groet, Ed

• Spaarder

Mensen, breng je geld lekker over de grens, daar is de rente veel hoger en het risico aanvaardbaar ! Zie www.bestpercentage.com

• Frankopaulista

mensen helaas is het nog steeds zo dat een hogere vergoeding vaak een hoger risico inhoud. Voorbeeld Palminvest 12% MET GARANTIE helaas nog niet eens tot de deur. DSB 4,5% per maand wat is de krediet rating van de DSB ik geloof iets lager dan die van bijvoorbeeld VanLanschot. Op dit moment is het zo dat een hoop banken moeite hebben om geld aan te trekken op de internationale geldmarkt (SNS/Fortis/Northenrock) . Dit allemaal inverband met overnames en onzekerheid wat betreft de kredietwaardigheid (subprime en cdo siv's enz). Deze banken proberen dus geld aan te trekken van particulieren en het MKB. Hoe doe je dit? door een hogere vergoeding te bieden. Maw over het algemeen is hogere rente een vergoeding voor een hoger risico. uiteraard met uitzondering van de dekking door DNB. Maar goed wat is nu 38000 euro.. Dus als je je geld uitzet kijk naar de voorwaarden van het deposito (wat is de boete? bij opname) en kijk even of je iets kan vinden over de krediet rating van de bank of instelling. De klanten van Van der Hoop dachten ook dat het wel mee viel…. Ik denk zelf dat over een tijdje Palminvest ook wel niet meer zal bestaan…Next misschien wel Homburg…

• cor jonk

Voor dat iemand iets uitlaat over een onderneming, laat diegene dan eerst zijn lesje leren.

Palm invest geeft 9% ipv 12%.

• KINGKONG

Banken met name de ING houden het klantgedrag scherp in de gaten. Ze zijn bewust van de romslomp voor de klant. En opereren op het scherp van de snede.

Daarnaast vertrouwen ze ook op de laksheid van de klant.