Verkeerde overboeking

• Ron

Wie kan ons helpen.

Mijn vrouw heeft via Mijn Postbank een verkeerd cijfer bij een gironummer ingetikt.

Zij heeft echter niet gelet op de naam die er toen bij kwam te staan.

Zo is er een bedrag naar een verkeerde rekening gegaan.

Via de naam die er bij stond geprobeerd adresgegevens te achterhalen maar dat is niet gelukt. De Postbank wil ons ook niet helpen omdat wij de fout zelf hebben gemaakt. De naam die er bij kwam te staan is van VOF J de Ron & ZN Transport.

Bij Google, telefoongids en Kamer van Koophandel gezocht maar niks kunnen vinden.

Wie heeft er surgestie's?

Alvast bedankt

• Pebbles

Je kan een brief schrijven aan de postbank en de situatie uitleggen. Je vraagt tevens om de adres gegevens en de juiste naam van het bedrijf.

De banken doen onder de 25.000 euro geen naam nummer controle dus je zal het zelf moeten oplossen.

ZOdra je de adresgegevens hebt dan een brief sturen naar het bedrijf en het geld terug vragen. Als zij dit niet doen dan moet je helaas een gerechtelijke procedure beginnen…..

• Ron

Ik heb al kontakt gehad met de Postbank maar ik krijg geen gegevens. Ze adviseerden om nog eens 1 eurocent over te boeken en dan bij mededelingen vragen of ze kontakt met ons op willen nemen maar dat is nog niet gebeurd

• Bob

Hey Ron,

Ik herken je probleem. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Het vervelende is dat een gerechtelijke procedure geen zin heeft. De Postbank zal dan namelijk aangeven dat de fout bij degene ligt die de overboekingsgegevens heeft ingevoerd, in dit geval je vrouw. De procedure zoals die bij de Postbank gaat is dat zij daarna met die gegevens aan de gang gaan. Ik kreeg ook geen adresgegevens ivm de privacy van de rekeninghouder. Ik kreeg te horen dat de Postbank geen fouten heeft gemaakt. De door mij opgegeven gegevens zijn correct verwerkt. Dat de gegevens door mij niet correct waren opgegeven was dan mijn schuld. Ik heb mijn geld nooit teruggehad.

Succes

MVG Bob

• Ron

Hoi Rob

Ik heb de Postbank gevraagd of ze toch wilde bemiddelen.

Dat zouden ze doen maar als degene waaraan het geld was overgemaakt het niet terug wilde storten dan konden ze ook niks meer doen.

Gelukkig waren dat ook eerlijke mensen en ik heb mijn geld teruggestort gekregen.

In ieder geval bedankt voor je reaktie.

Ron