veiligheid bij openen en sluiten kantoor

• Brandweer

Beste Bankers…

Even een vraagje mbt de veiligheid van medewerkers:

bij het openen en sluiten van een kantoor, is er dan sprake van een minimum aantal mensen dat daarbij aanwezig moet zijn? Of is het mogelijk dat 1 persoon alleen het kantoor binnengaat en opent danwel uitgaat en sluit?

Kan me voorstellen dat de verzekeringen daar bepaalde eisen aan stellen.

Mijn vraag komt voort uit de situatie waarbij ik van mijn buurvrouwtje hoorde dat zij af en toe alleen moet openen of sluiten.. en dat in een niet al te beste buurt.

Zij heeft dit wel eens bij de baas aangegeven, maar die besteedde er relatief weinig aandacht aan.

Misschien dat jullie mij kunnen verwijzen naar eventuele regels die daarbij gelden.

Alvast bedankt…

• frankopaulista

en hoe weet ik nu dat jij geen overvaller bent die daar e.a. van wil weten???

• Brandweer

En hoe weet ik dat jij echt een bankmedewerker bent die de informatie zou geven?

Als er richtlijnen zijn die door verzekeraars oid zijn voorgeschreven, dan zullen die best wel openbaar zijn.

Ik vraag niet naar exacte veiligheidsprocedures zoals die per individuele bank zijn vastgesteld. Ik vraag naar algemene regelgeving mbt het openen en sluiten van een kantoor.

En als ik een overvaller zou zijn, ga ik wel staan posten bij mijn mogelijke object. Dan weet je in 3 dagen exact hoe de procedures verlopen.. beetje simpel he….

• twee

Moet ALTIJD door TWEE personen gebeuren.

Dat kunnen twee bankmedewerkers zijn of een bankmedewerker en een beveiliger (Securicor o.i.d).