welke bank?

• Boontje

Ik ben begonnen in een nieuwe baan en ga een managementvergoeding van ? 150.000,- per jaar ontvangen. Nu ben ik op zoek naar een goede bank met een persoonlijke begeleiding. Wie heeft er ervaring met Van Lanschot? Of raad iemand mij een andere bank aan?

• Frankopaulista

Ligt een beetje aan je eigen wensen. Van Lanschot kent bijvoorbeeld geen internet beleggen maar wel (mijn ervaring) een prima persoonlijke service.

ING is wat moderner maar is het persoonlijke contact weer wat minder. Dit ligt natuurlijk ook weer aan je private banker.

Mees moet je minimaal 1 meloen euros mee nemen.

Advies ga eens praten en kijk waar het goed voelt

• Moderator Belastingparadijzen

M.i. moet u zich eerst afvragen wat u van uw bank wilt. Waar wilt u persoonlijk in begeleid worden? Beleggingen, verzekeringen, hypotheek, fiscaal?

Alle grote banken stoppen hun klanten op dit moment in beleggingsfondsen, slecht bij portefeuilles groter dan een of twee miljoen gaat nog nog de moeite nemen om te adviseren in individuele aandelen.

Voor fiscale informatie kunt u beter terecht bij een middelgroot advieskantoor waar u als cliënt geen nummer bent. Dan is weer de vraag; wat wilt u van uw fiscaal adviseur? Alleen de aangifte verzorgen? Dat hoeft geen 300 Euro per uur te kosten. Ingewikkelde ontwijkingsconstructies, pensioen bv's op Curacao, enz. daar hebben alleen de hele goede adviseurs verstand van. Dan betaalt u die 300 p/u al snel.

Ik weet dat Van Lanschot die knowhow heeft, maar u zou ook kunnen aankloppen bij MeesPierson (nu Fortis).Boontje schreef:

>

> Ik ben begonnen in een nieuwe baan en ga een

> managementvergoeding van € 150.000,- per jaar ontvangen. Nu

> ben ik op zoek naar een goede bank met een persoonlijke

> begeleiding. Wie heeft er ervaring met Van Lanschot? Of raad

> iemand mij een andere bank aan?

• Flip

Ik heb geen ervaringen met deze bedragen en de bijhorende persoonlijke begeleiding maar een kennis van mij die redelijk bemiddelt is heeft goede ervaringen met de Van Lanschot Bank.

Ik zou in ieder geval willen dat ik daar eens wat advies zou kunnen krijgen naast het openen van een rekening maar helaas …..

Succes met je zoektocht maar wees voorzichting met je geld.

• Quevarra

Http://www.beoordeelzelf.nl is een website voor en door consumenten om diensten te beoordelen. Dus bent u heel erg tevreden over uw Bank zeg het voort, en natuurlijk bent u minder tevreden dan is er ook plek voor een beoordeling. Banken zijn vaak zeer ondoorzichtig, soms overdreven commercieel. Beoordeel nu zelf een bank en kom erachter of uw goed behandeld wordt.

• F. Witvliet

van Lanschot kent wel degelijk internet bankieren. Dit bankje is echter heel duur.

Alle banken zijn er op uit de klanten zoveel mogelijk uit te kleden. Als financieel experts zijn ze daar ook heel goed in. Bewijs? Kijk maar naar de miljarden winsten die door alle banken geboekt worden. Hulp hoef je niet te verwachten want doorgaans krijg je adviezen waar vooral de bank beter van wordt.

Abonneer je op fiscalert.nl. Een (bijna) gratis blad (je bepaalt zelf hoeveel je betaalt) met meer dan uitstekende adviezen op financieel gebied.

• jordy

daar kan je het vast opzoeken;)

• Dirk

Hangt er inderdaad vanaf welke diensten je wilt gebruiken. Mocht je gaan voor persoonlijke service is van Lanschot goed. Zelf heb ik ook hele goede ervaringen met ABN Amro private banking. Ga eens langs bij diverse banken en kijk waar je een prettig gevoel krijgt. Kijk anders ook eens op doorlopend krediet aanvragen