florijnenvloot

• mirjam

Onze dochter heeft een florijnenvlootrekening bij ABN-Amro. Vorig jaar heeft de bank het bedrag dat je jaarlijks mag storten verhoogd van ? 600 naar ? 2000.

Dit hebben ze op het dagafschrift vermeld. Omdat onze dochter al in het begin van het jaar ? 600 had gestort, heeft zij dat jaar geen dagafschrift meer gehad.

Wij zagen dit pas dit jaar bij de rentebijschrijving. ABN-Amro beroept zich erop dat zij het in 3 landelijke dagbladen hebben vermeld en hiermee aan hun verplichting hebben voldaan.

Wij vinden echter dat ze alle rekeninghouders hadden moeten informeren die het totaalbedrag al hadden overgemaakt. De rekening wordt beeindigt als onze dochter 15 jaar wordt en keert dan een premie van 15% uit op het spaartegoed.

Het scheelt onze dochter dus een premie van meer dan ? 200. Wij vinden dit een behoorlijk bedrag voor een kind. Heeft de bank gelijk of kunnen wij hier nog iets mee.

• Vincent

Tja, waarschijnlijk kun je er niet akl te veel mee omdat er blijkbaar in 3 landelijke dagbladen een publicatie is geweest waarmee ABN-AMRO zich aan haar verplichtingen volgens eigen inzicht heeft gehouden. Dit is ook wat in de voorwaarden staat, in artikel 14:

————

14 Kennisgevingen aan de Rekeninghouder kunnen op één van

de volgende manieren worden gedaan:

- door bekendmaking via de website van ABN AMRO

(www.abnamro.nl/sparen);

- door schriftelijke mededeling aan de Rekeninghouder;

- door elektronische mededeling aan de Rekeninghouder;

- door kennisgeving in ten minste drie in Nederland algemeen

verspreide dagbladen.

—————

Het bijzondere is natuurlijk dat wijzigingen ten gunste van de klant in dagbladen worden geplaatst terwijl wijzigingen ten laste van de klant in persoonlijke brieven uitgebreid worden gemotiveerd.

• dorien

Ja, ik kwam er ook net vandaag achter dat het bedrag verhoogd is. Mijn dochter wordt volgende maand 15, dus heb ik er direct 1400 euro bij gestort, want dat is dan wel snel verdiend. Ik weet niet hoe lang jouw dochter nog moet sparen en ook niet of je makkeijk 2000 euro per jaar (blijvend) kunt missen, maar de rente van de florijnenvloot is niet zo hoog; je kunt dus uitrekenen of je door het op een internetrekening van bv. 4% te zetten er meer uit haalt (wat het geval kan zijn als je tussendoor opnames moet doen en je de bonus niet zult krijgen over dat bedrag).

Ik denk net als Vincent dat de bank aan z'n verplichtingen voldaan heeft, alhoewel het wel sympathiek zou zijn als ze je alsnog de kans zouden geven voor vorig jaar bij te storten.

Ik wil trouwens wel weten wanneer die advertenties in de krant hebben gestaan, want in september 2006 had ik per abuis 65 euro op mijn dochters rekening overgemaakt en die moest terug van wege overschrijding van de maximum inleg, stond op het afschrift…… (ik had eerder 600 gestort). Weet jij sinds wanneer het berdag van 2000 bekend is gemaakt?

• Dinie Pas

De verhoging is in November 2006 in gegaan. Zie afschriften

Ook ik vind het zeer onterecht dat wij hier niet persoonlijk over zijn ingelicht.

Ik zal na het vrij komen van het bedrag dit ook niet meer bij de ABN weg zetten.

• astrid

wij hebben een brief geschreven naar abn en mochten alsnog het resterende bedrag van 1400 euro storten

succesmirjam schreef:

>

> Onze dochter heeft een florijnenvlootrekening bij ABN-Amro.

> Vorig jaar heeft de bank het bedrag dat je jaarlijks mag

> storten verhoogd van ? 600 naar ? 2000.

> Dit hebben ze op het dagafschrift vermeld. Omdat onze dochter

> al in het begin van het jaar ? 600 had gestort, heeft zij dat

> jaar geen dagafschrift meer gehad.

> Wij zagen dit pas dit jaar bij de rentebijschrijving.

> ABN-Amro beroept zich erop dat zij het in 3 landelijke

> dagbladen hebben vermeld en hiermee aan hun verplichting

> hebben voldaan.

> Wij vinden echter dat ze alle rekeninghouders hadden moeten

> informeren die het totaalbedrag al hadden overgemaakt. De

> rekening wordt beeindigt als onze dochter 15 jaar wordt en

> keert dan een premie van 15% uit op het spaartegoed.

> Het scheelt onze dochter dus een premie van meer dan ? 200.

> Wij vinden dit een behoorlijk bedrag voor een kind. Heeft de

> bank gelijk of kunnen wij hier nog iets mee.

• Ronald59

Zal jullie nog blijer maken…..

De ABN AMRO heeft een call center ingezet om jeugdigen te bellen en over te halen om de

rekening om te zetten naar een andere jongerenrekening. Deze zou een hogere rente

geven. MAAR……………. Zodra de jongere hermee instemt, vervalt de 15% bonusrente.

En dat wordt er nit bij verteld.

• tiny

nog een leuk verhaal over de abn amro,

bij mijn zoon stond een klein bedrag op de florijnenvloot, door verhuizing en volgens ons wel een adreswijziging gestuurd is ijn rekening met bedrag verdwenen, als antwoord kreeg ik dat het slordig was dat ik na 4 jaar kwam om de rekening op te heffen die nu niet meer bestaat en waar het geld is weten ze ook niet want er kan zoveel gebeurd zijn, wij hebben het geld er niet afgehaald en ze kunnen ook niets laten zien wat er wel is gebeurd, wat een bank

• Plinius

precies - ABN AMRO is drama.

ik stel ze allerlei vragen over hun gedrag, heel concreet….weten ze geen antwoord op te geven!!!!

Crimineel gedrag vertonen zij !

• Thedo

Hallo,

Ik heb een vraag want mijn zoon wordt over 2 maanden 15 jaar. Hij krijgt dan (zoals jullie weten) een eenmalige rente van 15% over zijn gehele saldo.

Maar is het dan mogelijk om 1 week van te voren €1000 euro op de rekening te zetten, en daar dan ook 15% rente over krijgen?

En als ik het bedrag wat dat jaar mag worden ingelegd overschrijd, wat gebeurd er dan met dat geld?

Vriendelijke groetjes

• Roos

Ja dat is mogelijk. Dit jaar kun je als je nog niet het max bedrag gespaard hebt tot een max van 2000,- volstorten en dan in januari 2010 kan je weer 2000,- storten. Dan krijg je een maand nadat hij 15 is geworden de rente van 15 % bijgeschreven over het totale bedrag dat op de rekening staat .Bij een overschrijding van het maximale spaarbedrag krijg je niet over die overschrijding de 15% bonus.

Thedo Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

>

> Ik heb een vraag want mijn zoon wordt over 2

> maanden 15 jaar. Hij krijgt dan (zoals jullie

> weten) een eenmalige rente van 15% over zijn

> gehele saldo.

> Maar is het dan mogelijk om 1 week van te voren

> €1000 euro op de rekening te zetten, en daar dan

> ook 15% rente over krijgen?

> En als ik het bedrag wat dat jaar mag worden