overboeken postbank.nl

• WillemT.

Als je via Postbank.nl geld overboekt vul je de 4 4-cijferige getallen in en dan verkleurd het veld van de mededelingen, zodat je dan niks meer kunt invullen op dat veld. Is dat een foutje van het systeem? Heeft iemand daar ervaring mee?

• Eric

Heeft ook geen zin iets in te vullen bij het gebruik van het 16-cijferig betalingskenmerk

Overboeking geschiedt geheel automatisch Daarom kun/hoef je ook niets invullen

• WillemT.

Ja je moet wel wat invullen. Bij betalingen aan de belastingen b.v. moet ik mijn sofinummer invullen en dat kan alleen maar daar, en dat kan dan niet dus ik betaal dan maar ouderwets per papier.

• Eric

Je dient het 16-cijferige BETALINGSKENMERK van de acceptgiro in te vullen. Als je mededelingen wilt doen, dan dien je de acceptgiro overschrijving niet te gebruiken

• WillemT.

Ja, want het overschrijvingsformulier is van de belasting zelf en je sofinummer is tevens je aanslagnummer.

• Eric

Nee,

je sofinummer zit is dat 16-cijferige betalingskenmerk verdisconteerd.

Het is dus:

16-cijferige betalingskenmerk gebruiken

OF

normale overschrijving waarbij je bij mededelingen je sofinummer c.q. aanslagnummer vermeldt

• WillemT.

Eric bedankt maar ik doe het toch maar per gewone overschrijving (papier van de belastingen zelf). Het sofi/aanslagnummer zit niet verdisconteerd in de 16 cijfers maar staat er apart bij vermeld. Normaal doe ik alles verder per Internet. Nogmaals bedankt.

• Willem

Beste Eric ik weet niet of je dit nog leest het is ook alweer ongeveer 8 maanden geleden dat je reageerde maar de afgelopen tijd is mij inderdaad gebleken dat je alleen de 16 cijfers hoeft te gebruiken bij de Internet betalingen, dus ook voor de belastingen. Jammer dat zij zelf er zo op hameren dat je het fiscale nummer moet vermelden, nogmaals bedankt voor je juiste reacties.