minderjarig

• Denise

Hallo,

Als een minderjarig iemand geld heeft overgemaakt naar een ander is dat terug te vorderen via de bank?

Ik weet dat als je als volwassene geld overmaakt met een overschrijvingsformulier naar iemand anders dan is dat niet meer om te draaien.

Mijn zoon van 16 jaar heeft ook geld overgemaakt naar iemand met een overschrijvingsformulier,is dit nog terug te vorderen via de bank?

vr.gr. Denise

• FrankoPaulista

als het goed is mag een minderjarige zonder toestemming van de ouders geen betaal rekening openen. Geef je toestemming voor het openen van de rekening dan geef je dus ook toestemming voor het overboeken (tenminste dat zegt de administratie hier)

• Denise

Hallo,

Het gaat niet om een betaalrekening.Hij heeft een jongerenrekening bij de Rabo en nu heeft hij geld overgemaakt naar iemand met een overschrijvingsformulier.Wij zijn het daar als ouders niet mee eens en nu zou ik graag willen weten of je dat kunt laten stoigneren,heet het geloof ik.

Misschien omdat hij minderjarig is.Moeten wij daar als ouders geen handtekening op dat overschrijvingsformulier zetten? Hij heeft het zelf gedaan.Hij is 16 jaar.

Denise

• FrankoPaulista

Hmmm blijft minder jarig dus ik denk van wel… maar wat zegt de bank waar het gebeurd is?

• Denise

Hallo ,

Dankjewel voor je reaktie.

Gisteren heb ik de bank gebeld en nu net weer. Ze hebben het overgedragen aan hun administratie die het gaan uitzoeken.Dat kan enkele dagen duren.

Hij is dus,zoals het er nu naar uitziet,door iemand opgelicht.Hij heeft geld via zijn overschrijvingsformulier overgemaakt en niets ontvangen.Want het is al een week geleden dat het van zijn rekening is afgehaald en er zou afgelopen maandag al wat aan hem verzonden worden.Dat heeft hij dus ook nog niet ontvangen.(briefpost is er binnen een dag)Dus nu wordt het verhaal nog anders,kwam ik net achter.

vr.gr. Denise

• JanF

Een minderjarig kind kan zonder uw toestemming geen bankrekening openen.

Als de Rabobank bij de opening haar werk goed heeft gedaan, houdt dat in dat u een verklaring toestemming minderjarigen hebt getekend. Daardoor kan een kind dan ook een pinpas en overschrijvingsopdrachten ontvangen. U hebt uw kind daardoor toestemming gegeven alle bankhandelingen te doen.

Is het een spaarrekening op naam van uw kind (waarop geen overschrijvingsopdrachten verstrekt worden) dan had de bank de betaling moeten weigeren uit te voeren.

• Denise

Hij heeft een Rabo jongerenrekening. En hij heeft wel overschrijvingsformulieren en een pinpas. Houdt dat dan ook in dat hij zelf alles mag regelen? Ik weet niet of ik ervoor heb getekend.Volgens mij heeft hij ze na verloop van tijd zelf gekregen,omdat hij een bepaalde leeftijd kreeg.Natuurlijk heb ik toen hij stukken jonger was die rekening wel geopend,maar daarna heb ik er niet voor getekend dat hij overschrijvingsformulieren kreeg.Die kreeg hij toen automatisch.

Bedankt voor je antwoord.

Denise