rente

• Franko

vertel mij aub de naam van de bank die de rente stijging direct door voert.. en waarbij je zonder enige gevolgen onbeperkt kan opnemen. Graag met het rente percentage erbij

• JanF

Ik schrijf: profiteer je direct van een renteverhoging. Dat tegenover een deposito.

Ik vind Argenta een prima spaarbank. Zit voortdurend aan de bovenkant van de rente

(nu 3,35%) en direct opneembaar.

• Franko

hmmm mooi tarief en gaat maandelijks mee met een rente verhoging net als een deposito?..

• Bo

Hallo,

ik lees net van Jet het sukje over spaar rekeningen in het buitenland. Heb even rentes opgezocht in het buitenland omdat ik zelf ook wil gaan sparen… ik wil mijn studie financiering appart zetten voor evt extra studie jaren of iets anders.. Ik zat zelf vooral naar nieuw zeeland of engeland te kijken waar op het moment de rentes een stuk hoger liggen dan hier in Nederland, en de munt vrij stabiel ligt aan de euro. Daar had ik nog wel wat vragen over: Weten jullie of je bij de banken in deze landen online een rekening kan openen? En weten jullie misschien een goede site voor de toekomst verwachtingen van deze valuta's?

Voor de buitenlandse rente heb ik gekeken op deze link:

http://www.iforex.com/scripts/fxdata/interest.aspx?type=wwwintr&act=lang&lang=English

Met vriendelijke groet

Bo van Wijngaarden

• Wil

De Collectieve Garantie Regeling is in januari 2007 overgegaan in het Depositogarantiestelsel. Als de betaal- of spaarrekening onder dit stelsel valt, wordt max. 38.000 euro per rekeninghouder per bank vergoed. De eerste 20.000 euro worden volledig vergoed maar voor het saldo tussen de 20.000 en 40.000 euro geldt een eigen risico van 10 %. Voor en/of rekeningen gelden dubbele bedragen omdat er sprake is van 2 rekeninghouders. Als een bank deelneemt aan het Depositogarantiestelsel vallen niet altijd al hun producten onder dit stelsel. Vraag de bank om een bevestiging, b.v een e.mail. Met zakelijke rekeningen ben ik niet op de hoogte, vraag dit na bij De Nederlandsche Bank (DNB).