voel ik mij door die lage spaarrente en het betalen per kwartaal voor je pas, om je eigen geld op te kunnen nemen……
Hebben jullie dat ook, en wat te doen ertegen?
De tijd van goede voorwaarden van de grote banken is voorbij. Het wordt alsmaar duurder en duurder… Banken zijn commercieel, ze zijn inderdaad niet voor jou in de weer.
Ik heb mijn spaargeld bij twee kleinere banken staan met de hoogste rente die je maar in Nederland kan krijgen, ze staan ook onder toezicht van DNB.
Een site waar je (spaar)rekeningen kan vergelijken is www.independer.nl
De banken hebben destijds de pinpas ingevoerd voor hun eigen gemak. Daardoor konden ze de geldautomaten invoeren, wat de bank ontzettend veel balieverkeer (en dus kosten) bespaart. Met name de Postbank heeft destijds ook besloten geen rente meer te vergoeden over het saldo op de betaalrekening. Dit ging onder het motto dat dan het betalingsverkeer voor de klant gratis zou kunnen blijven.
Het is idioot dat ze nu ook nog eens geld durven te vragen voor de bankpas.
Het is echter gewoon een voorbeeld van de manier waarop de (banken)maffia opereert. Eerst maken ze je afhankelijk van ze en daarna gaan ze je uitpersen.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat je bij de bank nog als klant werd beschouwd. Beide partijen hadden daar voordeel van. De klant maakte gebruik van de diensten van de bank en de bank verdiende daar dan een redelijk bedrag mee. Tegenwoordig zijn wij er alleen maar voor om de bank een zo groot mogelijke opbrengst te bezorgen. Onze belangen worden daarbij helemaal niet in aanmerking genomen. Voorbeelden zijn er te over. Denk bijv. maar aan de Dexia-affaire en de z.g. woekerpolissen.
Wij kunnen ons daar maar op één manier tegen wapenen, namelijk door zo min mogelijk gebruik te maken van de diensten van de banken. Als je er toch gebruik van moet maken is het verstandig om eerst te gaan shoppen en uiteindelijk te kiezen voor de goedkoopste bank (wat inderdaad meestal een kleine bank is).
Ikzelf heb een rekening bij de Postbank. Dat is een bank die een superlage rente vergoedt. Met het minder worden van de service heb ik mijn spaargeld steeds verder bij de Postbank weggehaald. Uiteindelijk word ik er dan nog beter van. Ik krijg nu, bij een kleine bank, véél meer rente vergoed. Ik zorg dat het saldo van mijn betaalrekening zo laag mogelijk blijft, zodat ik een minimaal renteverlies heb.
Waarschijnlijk ben ik nu, in tegenstelling tot in het verleden, voor de Postbank een verliesgevende klant geworden. Dat hebben ze aan zichzelf te wijten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?