spaarrekeningen

• Jacobus

Het vergroot de kans er een te treffen die “belly up”gaat, en met de richting die onze regering gaat kan er best als er ooit eens zon situatie ontstaat er een rooie trick gebruikt 'zal worden, want sparen en voor jezelf zorgen mag toch niet volgens sommige zolang er nog hulpbehoevende buitenlanders in Nederland zijn

• Jacobus

Hmmm,… de islam is toch de staats godsdienst in Turkey, en die mogen geen rente geven of rekenen. Zit een luchje aan denk ik.

Jet schreef:

>

> Grin, had ik ook, maar sinds al die fusies nog maar bij 2;

> heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat Credit Lyonais ook

> opgegeten is door Fortis :D

>

> Maar weer eens iets anders zoeken, bijv. een door de

> Nederlandse Bank erkende Turkse bank. Schijnen als je de

> consumentenbond mag geloven ook nog een goede rente te geven *D

• Jet

Turkije is een seculiere staat en heeft derhalve geen staatsgodsdienst :)

• Jet

Nou, dan kan er ook vast nog wel een cursus Nederlandse taal vanaf *D

• Noa

Waarom zielig? Ik heb prima overzicht en weet precies hoeveel en waar ik het geld heb staan.

Ik geloof dat in 2007 de grens wordt bijgesteld tot € 40.000. Ik blijf voorlopig nog wel even bij deze banken.

• Noa

Je neemt me de woorden uit de mond ;)

• Noa

Omslagtig en je geeft denk ik ook rente weg daardoor.

Hoe bedoel je dat?

Maar ik heb ook om andere redenen veschillende rekeningen voornamelijk om fiscale redenen in het buitenland

Die rekeningen in het buitenland dien je ook op te geven aan de belasting in Nederland, doe je dat niet dan fraudeer je.

Het gaat om de garantie van de regering per rekening als de bank in de problemen komt. Dat is niet eens ze veel, dus je zit snel met een rekening die kwetsbaar is, in het bijzonder als je voor hoger rente en dus ook wat minder stabile banken gaat.

Voor een miljonair is € 40.000 per bank niet veel, voor de gemiddelde Nederlander is het een hoop geld ;)

• Jacobus

Taallessen zijn toch voor buitenlanders die op de nederlandse ruif afkomen?

• Jacobus

Wel nee, 40.000 en dan op een pensioen aan koersen is gekheid