HSBC Bank

• westaflex

Hallo,

Ik heb even dringend advies nodig..

Ik heb via marktplaats mijn telefoon verkocht aan een engelse meneer. Deze wil hij naar zijn zoon sturen die in het buitenland studeert. Nu heb ik hem al mijn gegevens gegeven welk hij nodig heeft voor een internationale betaling, dus IBAN etc etc..

Hij zou zijn bank (de HSBC bank) opdracht geven dit verder te regelen en ik kreeg inderdaad 1 dag later een mail van deze bank dat ik eerst een tracking nummer etc van het pakket aan hun door moest geven en dat zij dan het geld zouden overmaken.

Het probleem is nu dat ik nog nooit van deze methode heb gehoord en het eigenlijk niet zo vertrouw omdat ik al verkoper geen garanties en zekerheden heb en hij als koper alle zekerheid heeft.

Ik weet dat HSBC bank bestaat maar ik weet niet hoe zij werken en tegenwoordi met die internetfraude etc is het natuurlijk heel makkelijk om zlefs mailtjes in elkaar te flansen namens een bank.

Wie kan mij hierbij helpen of heeft ervaring met deze bank??

help!! Ik kan evt. de mails doorsturen naar diegene die er een vers oordeel over wilt geven..

bedankt!

• Jan B.

Tik eens HSBC bank in Google, zoek dan in Nederlandse pagina's, je zal zien, er gaat een wereld voor je open. Wees op je hoede, beter geen GSM verkopen, dan dat je bankrekening geplundert wordt

• westaflex

Hardstikke bedankt! Ik lees het nu allemaal! Geleukkig dat een beetje achterdocht in mijn aard ligt haha!

Bedankt voor de hulp!

• P.C.Kruidenier

ik zit ongeveer met het zelfde probleem, heb iets gekocht in Amerika heb het geld over gemaakt naar de HSBC bank in New York maar geen spullen gekregen uit de states

dus ik weet niet wat er loos is ik denk dat ik het ga proberen via de nederlandse afd