zelf nummer kiezen

• bert

Ik ben op zoek naar een bank waar ik zelf (online) een mooi rekeningnummer kan kiezen.

Het is mij bekend dat een bankrekeningnummer aan een rekenformule dient te voldoen.

Ik bedoel niet dat je naar een bank gaat en daar uit een paar nummers kan kiezen.

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als mijn geboortedatum er in voorkomt of een gemakkelijk te onthouden nummer.

• jantien

Nou Bert, ik wens je veel succes met deze zoektocht.

Een bankrekeningnummer begint zo wie zo met als eerste vier cijfers de bankcode van een bankkantoor.

Daarnaast moet het bankrekeningnummer nog aan de zogenaamde elf-proef voldoen. Dit is een bepaalde formule waarbij alle cijfers van een rekeningnummer op volgorde worden vermenigvuldigd met de cijfers 1 t/m 9. De som hiervan moet deelbaar zijn door elf.

Als je zo een rekeningnummer ‘'uit wilt zoeken’' met hierin je geboortedatum o.i.d. dan wordt dit een dagtaak voor je.

Veel succes.

• bert

Als bijvoorbeeld ‘nieuwkomer’ DSB bank zijn beschikbare rekeningnummers online kenbaar maakt, dan kan ik uit deze beschikbare een mooi nummer kiezen.

Met telefoonnummers heb je dit ook al bij 1 provider. (Nu heb ik een makkelijk te onthouden telefoonnummer) Nu lijkt mij dit voor een bankrekening ook wel handig.

• J.

Rekening nummer is rekening nummer lijkt mij als je maar kan betalen en je geld kan ontvangen. Verder is het niet zo 123 doe mij die rekening nummer maar.

Zelf heb ik altijd wel geluk gehad met de ‘makkelijkheid’ van het rekening nummer. Aan de andere kant krijg je als bedrijf zijnde altijd een makkelijker nummer dan een prive iemand. Dat is altans mijn ervaring.

En aan de andere kant, je rekening nummer heb je als het goed is wel voor een paar jaar, die leer je vanzelf wel uit je hoofd en anders pak je toch gewoon je bankpas erbij als je het niet meer weet.