geld naar verkeerde rekening overgemaakt.

• Ineke

In januari dàcht ik een bedrag te hebben overgemaakt naar Casema.

Nu ontving ik een aanmaning van Casema omdat ik nog niet betaald zou hebben. Na enig gezoek… blijkt dat ik het geld op de één of andere manier overgemaakt heb naar een verkeerd nummer!

Bij die betaling staat wel overduidelijk dat het voor voor Casema bestemd was, mèt het betalingskenmerk van de acceptgirokaart. Ben ik dat geld nou gewoon kwijt of kan ik hier nog wat mee? Het is “maar” bijna 80 euro, maar voor iemand met een zeer klein inkomen (zoals ik) is het echt 'n smak geld.

Heeft iemand enig idee of ik hier nog wat aan kan proberen te doen?

• PeepPeep

Hoi Ineke,

Ik heb hetzelfde aan de hand, ook in januari bedrag van 55 Euro overgemaakt via internetbankieren naar een rekeningnummer in mijn online bankieren adresboek wat opeens niet meer klopte met het rekeningnummer dat er in moest staan.

Ben er vanmorgen achter gekomen.

Ik heb gebeld met mijn bank (ABN-AMRO), deze verwees mij door naar een telefoonnummer van Interpay waarbij je het rekeningnummer kan ingeven, waarna het telefoonnummer van de bank die bij de rekening hoort genoemd wordt.

Dit nummer van Interpay is 09009380.

Dus daarna het nummer van de betreffende bank gebeld, ze konden alleen melden dat het rekeningnummer en de naam niet bij elkara hoorden. Advies was om met afschrift bij mijn bankfiliaal langs te gaan.

Ga ik nu dus doen. Ik hou je op hoogte.

Hans

P.S. je kan het bedrag zowiezo niet terug laten boeken.

• Ineke

Ik ben zéér benieuwd of je er nog iets aan kunt doen, dan lukt het mij misschien ook nog.

Succes!!!

• Jiskepansje

Ik zou niet wachten totdat PeepPeep geld weer op zijn/haar rekening heeft.

Hoe eerder je bent met melden aan de bank van de begunstigde hoe beter. De kansis dan groter dat ‘jouw’ geld nog op de rekening staat.

De begunstigde moet altijd ‘toestemming’ geven om het geld terug te laten storten.

Geeft de begunstigde geen toestemming dan kan de bank niets voor je doen en zal je een rechtshulp moeten inwinnen.

• T-eun-tje

Maar PiskeJanske, voor zo'n bedrag?

• Jiskepansje

Geld is geld, of het nu 10 eur is of 1000eur, de klant moet altijd toestemming geven.

En nogmaals gebruik mijn naam normaal!

• Sernsak

Is dat een naam?

• Jiskepansje

He wat grappig je komt van hetzelfde adres als Teuntje…familie?

• Sernsak

“He's my brother” en jij slimer dan ik van een pankkejiske zou verwachten

• PeepPeep

Sorry het heeft even geduurd maar ik heb mijn geld weer terug!

Ik ben dus naar de ABNAMRO filiaal van mezelf gestapt met het afschrift. Hier hebben ze een officiële klacht van gemaakt. De bank kan wel de gegevens van de rekeninghouder achterhalen.

Ik kreeg netjes een brief waarin gemeld werd dat ze de betreffende rekeninghouder hebben aangeschreven met het verzoek het bedrag terug te storten omdat het een foutieve overboeking betrof. Tevens stond in de brief de naam en adresgegevens van de rekeninghouder.

Hierbij de melding dat ik zelf de rekeninghouder kon benaderen als na enige tijd nog geen reactie van deze rekeninghouder was ontvangen.

Na enkele weken heb de betreffende rekeninghouder het bedrag terug gestort. Prima geregeld zo!

Hans